2021. jún. 27.

Maros Edit: Bonyolult egy csaj

 Maros Edittől még nem volt szerencsém olvasni, így igazán izgatott voltam a Bonyolult egy csaj című könyve iránt. Először a borítója fogott meg. Nagyon megtetszett a hangulata és a borítón szereplő élénk színek. Így a nyár beköszöntével vágytam egy könnyed és tini könyvre, így a napokban a nagy hőségben ki is olvastam a Bonyolult egy csajt. Nem számítottam arra, hogy közel 26 éves létemre ennyire magával fog ragadni egy 14 éves lány kamaszkori története, de így lett. :) 


Röviden a könyvről: 

A Bonyolult egy csaj című könyvnek a 14 éves Adél a főszereplője. Adél visszahúzódó és csendes lány. Egy igaz barátja van, Tomi, akivel már pelenkás  koruk óta jól elvoltak egymással. De egy nyári napon a lány élete változásnak indult, hiszen rájött arra, hogy őt is elkezdték érdekelni a fiúk. Viszont a kellemes nyári emlék lassan a homályba vész, hiszen szeptembertől egy új osztálytársat ismerhetünk meg a sztoriban, Kitti személyében. Kitti aki ipszilonnal írja a nevét (még azért is pontos ivel írom hahaha...) szép és csinos lány, így pikk-pakk sikerült neki beilleszkedni az osztályba és (majdnem) az összes fiú utána csorgatja a nyálát. Adél nagyon nem kedveli a lányt, így rajzolt róla egy karikatúrát, ami egyáltalán nem tetszett Kittinek. Kitti elhatározta, hogy megleckézteti Adélt. Adél élete fenekestül felfordult. Igazi kamasz történet, amelyben egy zárkózott személyiségű lány játszik főszerepet. Fontos szerepet kap emellett a barátság, az őszinteség és az első szerelem is. 

Véleményem a könyvről:

Engem ez a történet meg vett kilóra és imádtam olvasni, mert sok-sok emléket felidézett bennem. 12 évvel ezelőtt voltam annyi idős, mint a könyvben Adél. Én is hasonló személyiség voltam, mint ő és az én szüleim is folyton azt mondták rám, hogy flegma. De én sosem tartottam magam annak, csupán nem szerettem volna mindent elmondani, ami bántott, mert valószínűleg ők nem értették volna meg. 

Adél szülei nagyon jó fejek voltak, de az anyukája volt a kedvencem. Tetszett az anyuka karakterébn, hogy voltak közös titkaik és jó párszor fedezte az apuka előtt a lányt. Az apuka karaktere sem volt számomra ellenszenves, de az nem tetszett benne, hogy folyton csak a fociról és a tehetséges focistákról tudott beszélni, akiket ő maga edzett, hiszen edzőként dolgozott. 

Adéllal nagyon sok mindenben egyet tudtam érteni. Számomra sem volt szimpatikus már az első pillanatban Kitti. Igazi díva, aki folyton a középpontban szeretne lenni. A valóságban is kiráz a hideg az ilyen emberektől, így olvasni sem volt jobb róla. Bár a könyvben több minden is kiderült Kittiről, valahogy még sem sikerült őt sajnálom vagy esetleg megkedvelnem őt. 

Ennek az oka az volt, hogy több hónapon át zsarolta Adélt. Adélnak információkat kellett szereznie a suli egyik legmenőbb fiújáról, Bálintról, hiszen Kitti kiszemelte magának a srácot. 

Adél és Bálint eleinte levegőnek nézték egymást, de aztán megismerték egymást, sokat beszélgettek és talán többet is éreztek egymás iránt. Én nagyon kedveltem Bálintot is, mert szerintem nagyon jó és kedves személyisége volt a könyvben. Okos, kedves, tehetséges és egy kicsit titokzatos volt. Adéllal jó kis párost alkottak és én végig szurkoltam nekik, hogy a kapcsolatuk több legyen puszta barátságnál. De a könyv vége pofon vágott és most emiatt dühös is vagyok egy kicsit. 😄 

De fiú mellékszereplők közül szimpatikus volt még számomra Soma is, így remélem, hogy a sorozat következő részében több szerepet fog majd kapni. :)

Az nagyon tetszett, hogy a könyvben ilyen fontos szerepet kapott a barátság is. Nem mondom azt, hogy Adél és Tomi barátsága tökéletes lett volna, de érződött a lapokon át is, hogy fontosak egymásnak. Az én szerény véleményem szerint Tomi kicsit naiv és már-már görcsösen akarja mindenkiben a jót és a szépet látni, míg ezzel ellentétben Adél elutasító mindennel szemben, ami kibillenti őt a komfortzónájából. Nincs tökéletes barátság és ami a legfontosabb: Nincsenek tökéletes emberek sem. A könyv nagyon élethű volt, kikapcsolt és számomra izgalmas volt ez a kis csavaros és fordulatos tini sztori. Örülök, hogy elolvastam, de annak még jobban örülök, hogy a második rész, a Bonyolult egy banda már a polcomon van, így neki is tudok kezdeni már ma az olvasásának! 💕 


Hány csillagot érdemel tőlem? 

🌠🌠🌠🌠🌠/5

IMÁDTAM! 💙


Kedvenc idézeteim: 

"Tomival egymásra nevettünk. Olyan jó volt végre újra őszintének lenni egymással. Nem is értem, hogy bírtam ki nélküle! Hogy lehettem olyan hülye, hogy a szerelemizé miatt a háttérbe toltam az egyetlen igazi barátomat? Megesküdtünk egymásnak, hogy ezentúl nem hagyjuk, hogy bárki vagy bármi közénk álljon. És abban a pillanatban ezt komolyan is gondoltam."

"Ha ez a szerelem, akkor a lgszánalmasabb dolog a világon!" 

"– Én nem bírom az ilyen magamutogató lányokat. Olyan szánalmas, ha egy csajról lerí, hogy mennyire meg van elégedve magával.

– Ugye?! – bámultam Somára, nem is gondoltam, hogy lehetnek hasonló gondolataink." 


A könyv adatai:

Író: Maros Edit 

Cím: Bonyolult egy csaj 

Sorozat: #bonyolult 1. 

Műfaj: Ifjúsági regény 

Kiadó: Menő Könyvek

Oldalszáma: 256 oldal 

Megjelenése: 2020 

Fülszöveg: 

Nem könnyű a szülőkkel… legalábbis Adél ezt érzi. Nem elég jó semmiből (matekból pláne), az anyukájának nem elég csajos, az apukájának nem elég sportos. A dobolás érdekli, azt meg ők nem tartják valami sokra. Lehet ezt még fokozni? Naná! Adjunk hozzá egy tökéletes(nek látszó) bombázót, némi zsarolást, jó sok kavarást és arcon landolást, elvesztett és visszaszerzett barátokat, és persze ezt a fura dolgot az ember gyomrában a pillangókkal és fiúkkal. Nem egyszerű, ugye?

Persze, hogy nem, hisz az egész élet olyan #bonyolult.

Maros Edit a nagysikerű Hűvösvölgyi suli-sorozat után ezzel a sodró humorú és nagyon is életszagú regénnyel tér vissza, hogy egy jó olvasmánnyal könnyítsen a #bonyolult kamaszéveken. 


Megtetszett? Itt megrendelheted -> KATT


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...