2021. okt. 19.

Yvonne Struck: Anyám, a pasik és egyéb zűrök

Yvonne Struck írói stílusa nem volt újdonság számomra, hiszen az írónőtől volt már szerencsém elolvasni A fiúk hülyék, a lányok is című regényét. Közepesre érzékeltem a regényt, de szerettem volna adni egy új esélyt a munkásságának és milyen jól tettem! Hatalmas meglepetés lett számomra az Anyám, a pasik és egyéb zűrök című könyv. 



Röviden a könyvről: 

A történet főszereplője Marie, a 14 éves kamasz lány. Marie fülig bele van húzva a legjobb barátnője bátyjába. A lánynak sikerült eddig titokban tartania az érzéseit és minden a terve szerint ment, míg a suli egyik legmenőbb lánya rá nem hajt a kiszemeltjére, Flóra. 

De mi van akkor ha Marie számára nem Fló az igazi? A játszótéri srác egyáltalán nem érdekli a lányt, de azért jól érzi magát vele és szeret hintázni is vele...na és azok a kék szemek.... 

Véleményem a könyvről: 

Szeretem az ifjúsági regényeket és sokat olvastam ebben a műfajban, így azt gondolná az ember, hogy már unom őket, de ez egyáltalán nincs így. Az Anyám, a pasik és egyéb zűrök is nagyon kellemes kikapcsolódást nyújtott a számomra. Marie szimpatikus lány volt. A középiskolában a középszerű lányok táborát erősítette, ám a legjobb barátnője Sonja az elmúlt időszakban sokat változott. Megváltoztatta a stílusát, a hajszínét és sokkal merészebb ruhadarabokat is felvett, mint például a kivágott blúz vagy a miniszoknya. A változásnak az oka az volt, hogy a lánynak barátja lett. Sosem értettem, hogy egy lány miért változtatja meg a stílusát csak azért, hogy felkeltse egy srác érdeklődését. Marie legjobb barátnője egyre inkább elhanyagolta a lányt, aki harmadik keréknek érezte magát a hármas baráti körben. Marie eközben még mindig oda volt Sonja bátyjáért, Flóért. Én nem értettem a lány rajongását, mert Fló egy teljesen átlagos fiú volt, semmi különleges nem volt benne. Emellett felszínes srác volt és jobban érdekelte a lányok külseje, mint az, hogy azok milyen emberek valójában. Titokban mindig azok a részeket vártam, amikor Marie a játszótéren hintázott. Ugyanis ott ismerkedett meg Nickkel, aki egy nagyon kedves, vicces és kissé pimasz srác volt. Imádtam, ahogyan gyakran zavarba hozta Marie-t, de mindemellett nagyon figyelmes és érzékeny is volt. Már a könyv elején legszívesebben megráztam volna Marie vállát és megmondtam volna neki, hogy "vedd már észre a srácot, hiszen odáig van érted!" De Marie csak Flóra tudott gondolni és mindenáron felakarta kelteni a figyelmét, így ő is a szexibb ruhadarabok felé vette az irányt. Én csalódtam emiatt Marieben és bár a végén rájött arra, hogy Fló mekkora tuskó, én sokkal jobban örültem volna annak, ha hamarabb észreveszi Nick érzéseit. Az első szerelem mellett fontos szerepet kapott a könyvben a család is, hiszen Marie anyukája gyermeket hordott a szíve alatt. Hosszú éveken át Marie volt az egyedüli gyerek, ezért én természetesnek gondoltam azt, hogy a lány elsőként meghökkent azon, hogy kistestvére lesz. Viszont ahogy telt múlt az idő a lány is megenyhült és gyengéd érzelmeket fűzték a még nem nem született testvére iránt. Én úgy gondolom, hogy Marie szülei jófejek voltak, sokat foglalkoztak a lánnyal és jó kapcsolatot ápoltak vele. Pedig a kamaszokkal nem könnyű ám bánni, de nekük elég jól ment. 

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv, mert aranyos volt és valósághűen ábrázolta egy 14 éves kamaszlány életét: Plátói szerelem, barátság, első szerelem, családi gondok...suli.

Kedvenc szereplőm nem meglepően Nick volt! Imádtam a srácot. 💖 

Hány csillagot érdemel tőlem? 

🌟🌟🌟🌟🌟/5 

Kedvenc idézeteim: 

"Nagyon odavagyok a zöld szemekért, és ha ez ráadásul barna hajjal párosul… mmm… Ő pont így néz ki!" 

"A valóság sajnos teljesen máshogy fest. Ugyanis még sose csókoltam meg senkit. És fogalmam sincs, mit tennék, ha valaki meg akarna csókolni."

"– Egy szexi ruhás lány talán jobban feltűnne – molyogta. – De beleszeretni… Abba szeret bele az ember, amilyen a másik, nem abba, amit visel. Nem igaz?" 

"Rám nézett. A szeme világító kék volt. Hogy ezt eddig nem vettem észre…" 

"Valami nem stimmel az álmommal. Tegnap Flo szemei egyszer csak kék színűvé változtak. Nagyon sok energiát tettem bele, hogy újra zöldre változtassam, de újra és újra visszakékült. Mint egy villogó fénysorompó! Egy idő után feladtam." 

"Kék szeme egyenesen az enyémbe fúródott, egyszerre vert ki a víz és lett melegem."

"– Aha, szóval vannak fiúk, akikbe bele lehet szeretni. És én természetesen nem ilyen vagyok.
Nick hangja hirtelen nagyon ridegen csengett, és a szívem összeszorult. Már megint mi rosszat mondtam?" 


A könyv adatai:

Író: Yvonne Struck 

Cím: Anyám, a pasik és egyéb zűrök 

Műfaj: Ifjúsági, kortárs 

Kiadó: Menő Könyvek 

Megjelenése: 2021 

Oldalszám: 190 oldal 

Fülszöveg: 

Marie szakértő a szerelemben – legalábbis elméletben, hiszen a Bravo magazin Dr. Szerelem rovatában feltett összes kérdésre tudja a helyes választ. De a gyakorlatban sajnos egészen más a helyzet: eddig még csak a saját alkarjával próbált csókolózni. Pedig sokkal szívesebben csókolná meg Flót, legjobb barátnőjének, Sonjának a bátyját! De ő észre sem veszi. Ráadásul Sonjának mostanában alig van ideje rá, pedig volna mit megbeszélni! Például, hogy nemsokára kistestvére lesz, és hogy találkozott egy fiúval a játszótéren, aki egyáltalán nem érdekli, de azért jó vele hintázni… 


Megtetszett? Itt megrendelheted 👉 Anyám, a pasik és egyéb zűrök 👈




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Soman Chainani: Szörnyek és Szépek | Tizenkét hátborzongató mese |

 Őszintén szólva 28 évesen is odáig vagyok a mesékért. Titokban nagyon izgalmasnak találom a sötét, misztikus és hátborzongató történeteket....