2021. nov. 4.

Lene Kaaberbol: Az amulett (Igazlátó krónikák 2.)

 Kicsivel több mint egy éve volt szerencsém elolvasni Lene Kaaberbol: A sárkány hívása című könyvét, amely az Igazlátó krónikák első része. Az első kötetet nagyon szerettem, abszolút kedvencem lett és izgatottan vártam már a folytatását. Így októberben el is olvastam Az amulett című regényt! :) 

Röviden a könyvről:

Dina kalandja tovább folytatódik Az Igazlátó krónikák 2.részében. Ahogyan a címből már sejteni lehet, az amulett fontos szerepet kap a történetben. 

Dinát, a szégyenlátó lányát, aki szintén örökölte a szégyenlátó képességet, elrabolják. Bátyja a megmentésére indul, így nem csak Dina hanem Davin kalandjait is nyomon követhetjük a lapokon át. 

Véleményem a könyvről:

Nagyon-nagyon vártam már, hogy elolvashassam a második kötetet! A második rész is nagyon izgalmas volt és igazán örültem annak, hogy Davin fontos szerepet kapott a történetben. A fiú abban az életkorban van, amikor már nem gyerek, de még nem is férfi. Keresi a saját útját és szeretne minél jobb harcos lenni, hogy megvédje a családját. Dinával az utóbbi időben nem volt a legjobb a kapcsolata, ugyanis a fiú tartott a lány szemébe nézni, hiszen az a szégyenlátó képességével, látja a bátyja bűneit. Davin magát hibáztatta, hogy Dinát elrabolták, így az édesanyja szemébe sem mert nézni. Nagyon sajnáltam őt emiatt, mert én úgy gondolom, hogy nem ő volt a hibás. Kifejezetten tetszett a könyvben, hogy egyik fejezetben Dina életét ismerhettük meg, míg a következő fejezetben pedig Davin kalandjairól olvashattunk. Személy szerint én mindkettőjüket nagyon kedveltem és imádtam a könyvet! Izgalmas volt, fontos szerepet kapott benne a családi szeretet, a hűség és persze a barátság. Mindezek mellett voltak benne humoros részek is, amelyek még inkább szórakoztatóbbá varázsolták a regényt. 

Mivel fantasy regényéből van szó, természetesen a negatív főszereplők is helyet kaptak a történetben. Kíváncsi leszek rá, hogy a következő részben sikerül-e majd Dináéknak legyőzniük a rossz fiúkat! Én bízok benne! :) 

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv, akárcsak az első rész! Imádom ezt a sorozatot, mert a karakterek kidolgozottak és összetartóak, fontos számukra a család és bármit megtennének egymásért! A negatív szereplők is érdekesek és örülnék, ha a következő kötetben megtudhatnánk azt, hogy mi az oka a zsarnokságuknak és kicsit közelebbről is megismerhetnénk őket. 


Hány csillagot érdemel tőlem? 

🌟🌟🌟🌟🌟/5 


Kedvenc idézeteim: 

"– Az életben az alvás a legnagyobb adomány, nemes és nemtelen szomjazza egyaránt – motyogta Vagabund, (…)"

"Furcsa, zengő hang hallatszott, mintha valaki megütötte volna a gongot.

Ellenfelem rám zuhant, ernyedten, mint egy levágott ökör. Csak akkor jöttem rá, mi történt, amikor megpillantottam Rosát és a kezében lévő tárgyat.

– Ugye megmondtam? – mondta kicsit kiffuladva. – Sosem tudhatjuk, mikor lesz szükség egy serpenyőre."

"Hangosan ropogott a tűz, és apró szikrák pattogtak szanaszét a füstben. Pokrócomba burkolózva éreztem, ahogy az álom elzsibbaszt, és egész testemet elnehezíti."

"Ha Callan itt lett volna, biztosan alaposan lehord: „Sose bízz a hegyvidéki időjárásban, fiam! Gyorsabban változik, mint egy szűz lány kedve.”

"– Nyugodjatok meg! – szólalt meg a nagydarab fickó. – Vagy kölcsön akarjátok venni a Vaskört? Idefigyelj, kölyök, ez azt jelenti, hogy most már visszavonod a szavaidat?

– Minden bizonnyal – felelt Davin. De majdnem megfulladt, ahogy kiejtette a szót.

– Bocsánat!

– Hálaisten! Kezdtem megijedni, hogy most már a húgoddal is verekednem kell. És tőle aztán tényleg félek! – Felröhögött, és a nevetés átterjedt az egybegyűltekre."


A könyv adatai:

Író: Lene Kaaberbol 

Cím: Az amulett 

Sorozat: Igazlátó krónikák 2. 

Műfaj: Fantasy 

Kiadó: Galaktika 

Megjelenése: 2021 

Oldalszám: 288 oldal

Fülszöveg: 

Egyetlen pillantás elegendő, és a Szégyenlátó meglátja a legsötétebb titkaidat is!

Aki belenéz Dina szemébe, annak a bűnei napvilágra kerülnek. Még saját bátyja is tart tőle. Ám amikor húgát elrabolják, és arra akarják kényszeríteni, hogy ártatlan emberek ellen fordítsa tehetségét, csak ő segíthet kiszabadítani a fogságba került lányt. Vajon képes lesz rá?

Az Igazlátó Krónikák második kötete!


Megtetszett? Itt megrendelheted 👉 Az amulett 👈


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...