2021. nov. 19.

Maros Edit: Bonyolult egy szerelem (#bonyolult 3.)

 Számomra hatalmas kedvenc lett a #bonyolult első és második része is, így már nagyon izgatott voltam a harmadik kötet iránt! A Bonyolult egy szerelemben tovább folytatódik Adél és Bálint különleges kapcsolata, na és persze a jól ismert barátok és bonyodalmak sem maradhatnak el. 


Röviden a könyvről: 

A Bonyolult egy szerelemben Adél és Bálint egy pár alkot, így betekintést kaphatunk a fiatal lány első kapcsolatába, amely hétköznapi és fontos témákat dolgoz fel egyszerre. Mennyi idő után illik a másiknak kimondani az "Sz" betűs szót? Legyek bevállalós vagy inkább az őszinteséget válasszam és adjam önmagamat? A sok bonyodalom mellett Adél legjobb barátjainak életéről is olvashatunk, akik szintén komoly személyiség fejlődésen mennek keresztül. Igazi kamasz regény, amely szórakoztató, humoros és tanulságos is egyben. 

Véleményem a könyvről: 

A harmadik rész hozta az első két regény színvonalát. Ugyanolyan szórakoztató volt a történet, akárcsak az előző két részben. Imádtam olvasni! Adél számomra mindig is szimpatikus szereplő volt, mert egy átlagos kamaszlány volt és könnyen lehetett vele azonosulni. Szerencsére a szerelem nem változtatta meg túlságosan, bár azokat a részeket kicsit szomorúan olvastam, amikor szinte csak a szerelmi életével volt elfoglalva és nem vette észre azt, hogy barátnője nincs a legjobb formában és jó lenne beszélgetni vele. Ez a barátnő Kitty volt, akit ezidáig nem igen kedveltem, de a harmadik részben egy rejtett oldalát ismerhettem meg és rájöttem arra, hogy közel sem annyira felszínes lány, mint amilyennek tűnt az eddigi részekben. Egyik kedvenc jelenetem az volt, amikor egy pulcsiban, melegítő alsóban, smink nélkül beszélgetett a gördeszka pályán Ádámmal. Az a jelenetet annyira élethű, egyszerű és szeretnivaló volt, hogy évek múltán is mosolyogva fogok rá visszagondolni. 

Mellékszereplők közül Tomit is nagyon kedveltem és csodálom a kitartását és azt, hogy az élet pozitív oldalát látja. Mindig is pont ilyen ember szerettem volna lenni. Kitartó és optimista. Szerintem ezzel a két tulajdonsággal bármit elérhetünk az életben. Örültem annak, hogy a banda ismét kulcsfontosságú volt a történetben. Bár eleinte Adél nem örült a fellépésnek, de végül igent mondott Tomi miatt, legalább is az állítása szerint miatta. Viszont én úgy gondolom, hogy nemcsak Tomi miatt mondott igent, hanem saját maga miatt is. Bár nem éppen a kitartásáról híres a lány, saját magával szemben elég kritikus véleményem szerint. Végig mantráztam magamban olvasás közben, hogy "lelj rá Adél a helyes utadra, hiszen tehetséges vagy." Végül szerencsére teljesült a kívánságom és a lány kamatoztatta a tehetségét a rajzolás terén. Bár a kötet címe azt sejteti, hogy a regény főként a szerelemről szól, de ez nem teljesen igaz. Én úgy vettem észre, hogy a könyvben sokkal nagyobb szerepet kapott a barátság, a szereplőknek az önmagukra találása és a bizalom. Imádtam Adél szüleit is, mert jó fejek, viccesek és bármikor számíthatott rájuk a lányuk. Bálint kicsit kevés szerepet kapott a könyvben, de az ő fejezeteit is mindig örömmel olvastam, mert imádnivaló srác. Romantikus, álmodozó, de ezt az oldalát kevés embernek mutatja be és pont emiatt igazán érdekes a karaktere. Az Adéllal való kapcsolata nagyon lassan alakult ki, még ha a lány fülig bele is volt már zúgva a barátságuk kezdetén is. Amit imádtam Bálintban az a türelme és az ártatlansága volt. Kamaszsrác lévén nem akarta sietettni Adélt a testiség terén sem, pedig a legtöbb srác valljuk be nem lett volna ilyen türelmes mint ő. Azt a srácot aki áthív filmezni és valóban filmet akar nézni, becsüljétek meg. :D 

Összességében megint csak áradozni tudok a könyvről és imádtam minden sorát. Köszönöm szépen az élményt Maros Edit írónőnek és a Menő Könyvek Kiadónak! Remélem lesz még folytatás, mert nagyon közel kerültek hozzám a szereplők. Kitty történetét is nagyon szívesen megismerném. Veleményem szerint Ádámmal remek párost alkotnának. ;) 

Hány csillagot érdemel tőlem?  

🌟🌟🌟🌟🌟/5 


Kedvenc idézeteim:

"– Imádom, hogy olyan bájosan hülye vagy!

Kell ennél szebb bók? Na ugye, hogy nem.

A legszebb szülinapom ever…" 


"Egy átkozott hullámvasút. Hol reménykedek, hol lebegek, hol a mélybe zuhanok, hol vágyakozom, hol boldog vagyok, hol haragszom… hol pedig minden, ami biztosnak látszott, megkérdőjeleződik. Miért, miért ilyen bonyolult?!"


"Ki mondta, hogy az élet bonyolult? Hiszen itt vannak a barátai és a szülei, akikre számíthat, na és a szerelme, aki nem ábránd többé, hanem igazi, álomszép valóság."


A könyv adatai:

Író: Maros Edit 

Cím: Bonyolult egy szerelem 

Sorozat: #bonyolult 3.

Műfaj: Ifjúsági 

Kiadó: Menő Könyvek 

Megjelenése: 2021 

Oldalszám: 256 oldal 

Fülszöveg: 

A szerelem #BONYOLULT. Ami persze nem meglepő, mert hát, mi nem volt az már eddig is Adél életében?! A párkapcsolatosdi ráadásul extrán nehezített terep: ott vannak a bármikor előbukkanó „csókesélyes szituk”, szóval nem árt állandóan résen lenni (értsd: sosem volt még ekkora jelentősége a rendszeres fogmosásnak), érdemes újraértelmezni a rendrakás fontosságáról vallott nézeteket (ki hallott már olyat, hogy egy srác már-már bosszantóan pedáns?!), és az sem segít, ha az ember lánya nem lát ki a rózsaszín ködből. Pláne, ha a rosszakarók is keverik a szálakat. 


Megtetszett? Itt megrendelheted 👉 Bonyolult egy szerelem 👈



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Soman Chainani: Szörnyek és Szépek | Tizenkét hátborzongató mese |

 Őszintén szólva 28 évesen is odáig vagyok a mesékért. Titokban nagyon izgalmasnak találom a sötét, misztikus és hátborzongató történeteket....