2019. dec. 3.

Az önbizalom kódja lányoknak | Vagy nem csak lányoknak?

Miért küzdök önbizalomhiánnyal? (Ha nem szeretnéd elolvasni semmi baj, görgess lejebb a "Véleményem a könyvről" részhez, amelyben a könyvről mesélek.)

Az önbizalom ritka kincs a mai világban. Sajnos én már évek óta önbizalomhiánnyal küzdök, ezért úgy gondoltam, hogy Az önbizalom kódja lányoknak című könyv talán segítene nekem. Úgy voltam vele, hogy ha már egy picikét is segít, már megérte elolvasnom.
Jelentem röviden: segített.
Szeretnék nektek most egy kicsit bővebben mesélni a tapasztalataimról.
Nos, akkor kezdeném az általános iskolával.
Általános iskolában duci voltam, viszont csak kevesen csúfoltak emiatt. Igazából mindig is csendes voltam, de nagyon barátságos is egyben. Sok barátom volt. Viszont az általános iskola mellett én zene suliba is jártam, ami miatt hetente négyszer buszoznom kellett a közeli nagyobb városba. A nagy városban azt tapasztaltam, hogy sokan kinevetek a súlyom miatt és számukra "vicces" megjegyzéseket tettek rám. Emiatt sokszor voltam szomorú és dühös, ami miatt egészségügyi panaszaim is keletkeztek. Amikor nyolcadikos lettem, elhatároztam azt, hogy én bizony lefogok fogyni, mire középiskolás leszek. Életmódot váltottam. Nem ettem kenyeret, édességet, chipset, péksütit és semmilyen nasit. Mellette pedig hetente ötször kocogtam 40 percet. A munkám kifizetődő volt, mert fél év alatt 25 kg súlyfeleslegtől szabadultam meg. De az önbizalmam még mindig a béka feneke alatt volt. Ha tükörbe néztem én akkor is egy duci, szemüveges, hosszú fekete hajú lány láttam. Aztán a középiskolában ismét jöttek a csúfolódások, főleg tesi órán. De így visszagondolva igen is büszke vagyok magamra, mert erős voltam és nem foglalkoztam mások véleményével. Viszont visszahíztam a keményen leadott kilóimat és most 24 évesen még mindig egy duci, szemüveges, hosszú fekete hajú lányt látok a tükörben. De ez csak külső! Belül egy bátor és szenvedélyes ember vagyok, amellyel nagyon gyakran tudok meglepetést szerezni másoknak.
Röviden ennyit szerettem volna mesélni az én önbizalom hiányomról, viszont most a könyvről is mesélnék nektek, mert az sokkal érdekesebb. ☺

Véleményem a könyvről
A könyvet bizakodva kezdtem el olvasni és egyáltalán nem csalódtam benne, sőt kifejezetten kellemesen csalódtam benne. Nagyon szórakoztatónak találtam benne azt, hogy több teszt is megtalálható volt a könyvben. Ezeknek a teszteknek a segítségével nagyon sok mindent megtudtam saját magamról.
Egyik kedvenc tesztem az volt, amikor fel kellett írni egy lapra, hogy mit szeretek csinálni szabadidőmben és illetve azt, hogy melyek azok a tevékenységek, amelyek nehézségeket okoznak számomra.

Amit szeretek csinálni szabadidőmben:
- Olvasni
- Blogolni
- Filmet nézni, zenét hallgatni

Amelyek nehézségeket okoznak:
- Nagyobb társaságban felszabadultan érezni magamat.
- Egyedül ebédelni egy étteremben.
- Szavakban kifejezni a gyengédebb érzéseimet.

Már ezek sem voltak a legkönnyebb feladatok és sokat gondolkodtam azon, hogy megosszam-e veletek például azt, hogy számomra mi okoz nehézséget. Végül arra a döntésre jutottam, hogy megosztom veletek, mert lehet, hogy közületek valaki pont azokkal a nehézségekkel küzd, mint én.

A tesztnek a második része pedig az volt, hogy választani kellett egy példaképet.
Az én példaképem Evi Kruchio.  Évi egy youtuber, akit én imádok. Azért választottam őt példaképemként, mert ő is túlsúllyal küzd és arra motivál, hogy fogadjunk el magunkat, ha pedig nem vagyunk elégedettek, akkor tegyünk ellene. Emellett egy nagyon okos, kedves, szeretetteljes és imádnivaló lány, aki boldog párkapcsolatban él párjával Martinnal és két cicájával Németországban. Én is szeretnék olyan vidám, vicces és magabiztos lány lenni, mint ő! 😊

A harmadik része a tesztnek pedig az volt, hogy egy kockázati listát kellett készíteni. Vagyis fel kellett írni olyan tevékenységeket, amelyeket szeretnél megtenni, de eddig még nem volt bátorságod lépni a cél érdekében.

Az én kockázati listám:
- Beiratkozni egy autóiskolába.
- Beszerezni és bátran hordani egy fekete bőrdzsekit és egy fekete pilóta napszemüveget.
- Rövidebbre vágatni a hajamat és befesteni a zavaró ősz hajszálaimat.
- Randizni és kedves és megbízható sráccal.
- Magamra varratatni életem első tetoválását.

Őszintén mondom, hogy fantasztikus élmény volt lapra leírnom ezeket a céljaimat. Szinte megkönnyebbültem és most már tisztában vagyok az elkövetkezendő hónapjaim céljaival, amelyeket mindenképpen szeretnék megvalósítani.

A könyvben nem csak tesztek voltak megtalálhatóak, hanem különböző történetek is iskolásokról, tinikről és fiatal felnőttekről.  Ezek a történetek tanulságosak és motiválóak voltak, így érdemes őket elolvasni. Számomra nagy löketet adott ez a könyv, hogy merjek lépni és ne féljek a változástól, mert nem minden rossz, ami új. Az önbizalom kódja lányoknak című könyvet nem csak lányoknak ajánlom, mert a fiúk is épp úgy küzdhetnek önbizalom hiánnyal, mint a lányok. Ha úgy érzed, hogy kevesebb vagy másoknál, legyen szó akár szellemi képességről vagy külsőről, tégy egy próbát. Lehet, hogy neked is segíteni fog a könyv a maga kedvességével és segítségnyújtó szándékával. 
 ⭐⭐⭐⭐⭐
Író: Katty Kay • Claire Shipman
Cím: Az önbizalom kódja lányoknak
Műfaj: Önsegítő, pszichológia
Kiadó: Menő Könyvek
Megjelenése: 2019
Oldalszáma: 312 oldal. 




Fülszöveg:
A ​LÁNYOK BÁRMIT ELÉRHETNEK.
CSUPÁN ÖNBIZALOMRA VAN SZÜKSÉGÜK.
Előfordult már veled, hogy azt kívántad, bárcsak lenne bátorságod, hogy kipróbáld magad egy új sportban, vagy fellépj egy színdarabban, esetleg hogy létrehozz egy állatvédő klubot, amiről már régóta álmodozol? Lehet, hogy a te listádon egészen más vágyak szerepelnek. Ahhoz, hogy mindezt elérd, egyetlen dologra van szükséged, és ez az:
Önbizalom. Erőt ad, hogy megvalósítsd mindazt, amit akarsz.
A könyvben található rövid képregények, mókás listák, tesztek és igaz történetek abban segítenek, hogy megalkosd és használd a saját önbizalom-kódodat. Nemsokára olyan lány leszel, aki nem fél cselekedni, kockázatot vállalni és olyan nagy kalandokban részt venni, amiről korábban álmodozni sem mert volna.
A könyv két szerzője, KATTY KAY és CLAIRE SHIPMAN jó barátságban vannak, nyolc éve kezdtek el közösen könyveket írni. Katty a BBC News tudósítója. Claire, aki korábban tévériporter volt, most nyilvános beszédeket tart. Katty a férjével, négy gyerekével, két macskával és egy kutyával él, Claire a férjével, két gyerekével és sok-sok kutyával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...