2020. júl. 4.

Kartali Zsuzsanna: Nasi

Nagyon szeretem az állatos történeteket, de azon belül is a kutyákról szóló regények a kedvenceim. Nekem is van egy 12 éves puli kutyám, akit imádok és el sem tudom képzelni, hogy még is milyen ember az olyan, aki egy kutyát a külsejéről ítél meg. Komolyan ilyen fontos lenne a "szépség"? Sok mindenben elgondolkodtatott Kartali Zsuzsanna: Nasi című regénye és a rövidsége ellenére is azt kell mondanom, hogy igen lényegre törő és izgalmas történet volt.

Röviden a könyvről:

A történet főszereplője egy keverék kutyus, akinek már a kölyök kora is roppant izgalmasan és fordulatokban gazdag történésekkel indult. Megismerhetjük Nasi  első gazdáját, akiknél napvilágot látott ez a nagyon aranyos kutyus. Majd egy tolvaj kezébe kerül, aki eladja őt egy fiatal és naiv lánynak. Nasi időközben a cuki szőrgombóc kölyök kutyából, kissé loncsos keverékké nő.
Vajon boldogságra és szerető családra talál Nasi, a jószívű és hűséges kutyus?

Véleményem a könyvről:

A történet eleje egy kicsit döcögősen indult a számomra, de  Nasi első gazdája nagyon szimpatikus volt nekem és sajnáltam, hogy végül egy enyves kezű tolvajhoz került. Miután a tolvaj rásózta őt egy fiatal és naiv lányra, névszerint Evelinre, kezdett beindulni a történet és kíváncsi voltam, hogy a lány hogyan fog megbírkózni a kutya neveléssel.
Evelin eleinte kedvelhető személyiség volt, mert próbált minél jobb gazdi lenni és megadni mindent Nasinak. Viszont az nem tetszett, hogy Evelin folyton a barátnőjéhez és annak fajtatiszta kutyájához hasonlította magát és Nasit. Nem igazán tudom megérteni, hogy miért fontos az, hogy egy kutya fajtatiszta legyen. Nekem az előző kutyám egy labrador & csau-csau keverék volt és őt is nagyon szerettem. A keverék kutyusok különlegesek, okosak és hűtársak. Szerintem csak szeretni lehet őket. 💖
Nagyon élveztem a könyv olvasását és kifejezetten örültem annak, hogy a sok negatív élmény után végül happy enddel záródott a sztori és Nasi jó családhoz került. Olyan családhoz, ahol nem azt nézték, hogy külsőre mennyire tökéletes eb, hanem azt, hogy milyen aranyos, kedves és szeretetre méltó teremtés. 
Ajánlom minden kutya és állat kedvelő olvasónak  Kartali Zsuzsanna: Nasi című regényét! 
Nagyon tetszett!

Kedvenc idézetek:

"Az új Mackó más volt. Tekintete napsütésben az érett virágméz, borús időben a csiszolt borostyán fényében csillogott."

"– De jó, hogy valaki végre engem is feltétel nélkül szeret! – nevetett az állatorvos, amikor Nasi injekció után megnyalta a még fecskendőt tartó kezét."

"Kiszaladt a hűvös télikertbe, csak úgy, pizsamában, és adott a kutyának egy jóéjt-ölelést."


Hány csillagot érdemel tőlem? 🌠🌠🌠🌠🌠/5


A könyv adatai:
Író: Kartali Zsuzsanna
Cím: Nasi • Egy kócos kálváriája
Műfaj: Regény
Kiadó: K.u.K. Kiadó
Kiadási év: 2020
Oldalszám: 158 oldal
Fülszöveg:
Az apró, fekete szőrgombóc, Nasi kutya eredetileg ölebnek indult. Balszerencséjére idővel loncsos korccsá cseperedett, de legyőzhetetlen szeretetvágyának köszönhetően sosem maradt hosszabb ideig egyedül. Nem sokkal születése után ellopták félig-meddig lumpen gazdáitól. Első saját gazdája, egy tetszeni vágyó szingli lány vásárolta meg a tolvajtól. Miközben kedvence szép kishattyúból rút kacsává változott, a lány próbálta elfogadni, de lélekben eltávolodott tőle. A kutya egy peremhelyzetben élő idős párhoz került. Amikor az ő ingatag egzisztenciájuk megsemmisült, Nasi élete is veszélyben forgott. Mentett kutya lett, régi gazdája kis híján újra magához vette, majd egy vargabetűvel rátalált végleges családjára.

Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT

Köszönöm szépen, hogy elolvashattam ezt az igazán kedves és szívhez szóló történet! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...