2019. dec. 26.

Karácsonyi olvasmányaim | Catherine Rider: Csók Londonban + egy cuki regény 💙

Ho-Ho-Ho 
Boldog Karácsonyt! 

Idén decemberben két karácsonyi történetet olvastam ki. Az első Catherine Rider: Csók Londonban című regénye volt, amely idén jelent meg a Menő Könyvek Kiadó gondozásában. Tavaly is olvastam Catherine Rider-től, még pedig a Csók Párizsbant, amely nagy kedvencem lett. Így az írónő stílusa már ismerős volt a számomra és bizakodva kezdtem neki az új regényének is.
A történetnek két főszereplője van, Jason és Cassie. Mint a címből is kiderült már, a könyv Londonban játszódik és ott ismerkednek meg egymással a főszereplők. London mindig is vonzott az irodalmi alkotásai miatt, ezért teljesen megtudtam érteni Jason és Cassie színház iránti szenvedélyét. Hiszen ha színház, Londonnál csodálatosabb helyet nem igen lehet találni.
A könyv eleje számomra egy kicsit döcögősen indult, mert rögtön egy szakítással kezdődött. Meg is lepődtem ezen a fordulaton. Viszont én is hasonlóan cselekedtem volna Cassie helyében, hiszen az exbarátja tárgyként kezelte őt és szó szerint a lány beleegyezése nélkül döntött el fontos és kevésbé fontos dolgokat is. Ami nagyon tetszett a könyvben, hogy Jason szemszögéből is megismerhettük a történetet. Egyik fejezetben Cassie, a következőben pedig Jason gondolatairól, érzéseiről olvashatunk. Jason egy amerikai srác, aki a lelke mélyén mindig is a színészi pályát szerette volna választani. Viszont a szülei azt szeretnék ha ő jogász lenne. Jason anyukája már a fia gyermekkorában eltervezte annak jövőjét. Még azt is, hogy melyik lány lesz majd a párja felnőttként. Így történt az, hogy Jason már gólyás kora óta ugyanazzal a lánnyal járt, aki gyermekkorában is a barátja volt az anyukája jóvoltából. Biztosan vannak kivételek is, de én úgy gondolom, hogy tinédzserként nem azon kellene törnünk magunkat, hogy elkötelezzük magunkat egy ember mellett. Ehelyett szórakoznunk kellene és tanulmányunkra koncentrálni. A szerelemet nem kell siettetni, az úgy is megfog találni a legmegfelelőbb helyzetben. Akkor, amikor nem is számítanál rá. 
Jason-nek tehát meg kell tanulnia a szívére hallgatnia és követnie az álmait. Szerintetek sikerülni fog neki?
Dehogy ne csak Jason-ről meséljek nektek, ott van ugye Cassie is, aki gyermek színészként kezdte a pályáját. Számára nem mennek túl jól a dolgok a magánéletében és a tanulásban sem.
Jason és Cassie a Nyomorultak előadásán találkoztak, amely során már az utolsó jegyekért is megküzdöttek. Majd a sors úgy hozta, hogy ők ketten egymás mellett kaptak helyet. Az előadás után Jason még szeretett volna a lánnyal beszélgetni és meginni vele valamit. Bár én már itt is sejtettem, hogy bizony ennél többről van itt szó. Így kezdődött hát az ő kettőjük története, amely még sok kalandot tartogat a kötet bő 300 oldalában.
A regényben két fiatal felnőttet ismerhetünk meg, akiknek meg kell tanulniuk azt, hogyan váltsák valóra az álmukat és azt, hogyan legyenek önmaguk.
Nekem tetszett a könyv, mert mindkét szereplő szimpatikus volt a számomra és egy csodálatos várost is megismerhettem a kalandozásuk során. Talán több romantikát vártam, de így sem csalódtam a Csók Londonban című regényben. Akik szeretnének egy igazán jó ifjúsági regényt olvasni, azoknak nagyon tudom ajánlani.
⭐⭐⭐⭐
Író: Catherine Rider
Cím: Csók Londonban
Műfaj: Ifjúsági
Kiadó: Menő Könyvek
Megjelenése: 2019
Oldalszáma: 304 oldal
Itt rendelhető meg: https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/ifjusagi-irodalom/regenyek/csok-londonban

Idén decemberben résztvettem a Merry Christmas-Könyvekkel várjuk a Szentestét molyos kihíváson. A kihívás lényege az volt, hogy megadott listán szereplő könyvek közül legalább kettőt elolvassunk december 24-ig. Az első választottam a fentebbi sorokban már említett Catherine Rider: Csók Londonban című regény volt. Másodikként pedig Bella Swift: A kiskutya, aki unikornis akart lenni című regény volt. Sokat találkoztam ezzel a regénnyel facebookon és molyon is és mindenki dícsérte, szóval nem vártam vele túl sokat és meg is vásároltam a Líra-Móra üzletben.
A történet főszereplője egy mopsz kiskutya, akit Millinek hívnak. Millit a gazdája elviszi egy kutyamenhelyre, ahol szerencsére karácsonykor haza viszi őt egy család. A családnak nemrég hunyt el a kutyája, így még korainak tartják azt, hogy befogadjanak egy új kutyust, ezért csak pár napja viszik haza Millit, hogy ezzel is segítsék a kutyamenhelyt. (Karácsonykor még több a munka és kölyök kutyával nagyon sok meló van.) A történetben megismerhetjük a család összes tagját és azt, hogy miért akar Milli unikornis lenni. Szerintem ez a könyv megérdemli a hírnevet, mert szív melengető és igazán kedves történet gyerekeknek és akár felnőtteknek is. Ezenkívül fontos dologra hívja fel a figyelmet. Egy kutya nem játékszer. Senki se ajándékozzon kutyát az ünnepek alkalmából, mert sajnos nem mindenki ért a kutya neveléshez. Sokan attól kiborulnak ha a kutya megrágja a cipőjüket és rögtön egy menhelyre vagy ami rosszabb, az utcára dobják őket. A kutyák élőlények és ők is ugyanúgy szeretetre vágynak, mint mi emberek.
Ha szereted a kutyusokat és szeretnél egy szeretetteljes könyvet elolvasni, nagyon tudom ajánlani Milli történetét.
⭐⭐⭐⭐⭐
Író: Bella Swift
Cím: A kiskutya, aki unikornis akart lenni
Műfaj: Gyermekkönyv
Kiadó: Manó Könyvek
Megjelenése: 2019
Oldalszáma: 158 oldal
Itt rendelhető meg: https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/gyerekirodalom/mesek/a-kiskutya-aki-unikornis-akart-lenni
https://moly.hu/konyvek/bella-swift-a-https://moly.hu/konyvek/bella-swift-a-kiskutya-aki-unikornis-akart-lenni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...