2020. ápr. 12.

Király Anikó: Strand, papucs, szerelem

Ez volt az első könyvem Király Anikótól és azt kell momdanom, hogy új kedvenc könyvem lett. Teljesen kikapcsolta a stresszel és gondokkal teli agyamat és közben úgy éreztem magam, hogy én is a Balatonon nyaralok, ahol új barátokra leltem és a szerelem is megtalált egy aranyos, ám de kissé furcsa srác képében. :)

Röviden a könyvről:

A Strand, papucs, szerelem című regény főszereplője egy 17 éves lány, akit Boginak hívnak. Boginak az egész nyári szünetet az apukájánál kell tölteni, Balatonon a Vadkacsa kempigben. A lány készített egy 20 pontból álló listát, hogy mit nem fog csinálni ezen a nyáron, hiszen egyáltalán nem szerette volna eltöltenie a nyarát egy lepukkadt kempigben, ahol csak az unalom várna rá. De mi van akkor ha az idei nyár teljesen más lesz, mint az eddigiek? Talán nem is lesz unalmas, sőt! Izgalmakkal teli lesz és kár lenne kihagyni. 😉

Véleményem a könyvről

Ha röviden kellene fogalmaznom, akkor csak annyit írnék, hogy KEDVENCEM lett és IMÁDTAM minden sorát. Vágytam valami újra, valami szebbre....és mindezt megkaptam ettől a regénytől. Egyszerű volt és mimdennap alig vártam azt az időt, hogy végre kettesben legyek Robival, Bogival és a többiekkel. Szuper lehet egy olyan gyönyörű helyen eltölteni a nyarat, mint a Balaton. Még sosem voltam ott, de remélem egyszer eljutok oda is. A karakterek mind egyéniségek voltak és szerethetőek. A kedvencem Robi volt, mert nála aranyosabb könyves karakterrel már rég találkoztam. De a többieket is nagyon kedveltem. Annak pedig nagyon örültem, hogy a főszereplő lány nem tökéletes alakú, hanem kissé telt, molett. Sokan küzdünk súlyproblémákkal, köztük én is. Mindig felcsillan a szemem, ha egy könyv bármely szereplője hasonló gondokkal küzd, mint én és a hozzám hasonló telt alkatúak, mert ez azt jelenti, hogy kezdünk elfogadottak lenni. A Strand, papucs, szerelemben is Bogi telt lány, ennek ellenére még is:

  • Bikinit vett fel!
  • Lángost, fagyit és kukoricát evett! 
  • Barátokat szerzett
  • Együtt bulizott a barátaival egy medencében!
  • Szerelmes lett! ❤
Ennek a regénynek a hatására sokkal jobb kedvem lett és sok mindenben motivált engem. De hogy miben, az legyen az én titkom. :)
Az apukájával való kapcsolata pedig nagyon aranyos volt és jó volt részese lenni annak, hogy hogyan kerülnek egymához közelebb. 

A szereplők:

Bogi
Bogi egy 17 éves lány, aki kissé husisabb testalkatú és emiatt alul értékeli magát. Az édesanyja és édesapja évekkel ezelőtt elvált és emiatt az apukáját évente csak egyszer látogatta meg. Ezen a nyáron az édesanyja a munkája miatt muszáj volt elküldeni Bogit az édesapjához Balatonra 2 teljes hónapra. Nagyon szimpatikus volt számomra Boglárka, mert vicces és belevaló csajszi volt és én ezer örömmel barátkoznék egy ilyen lánnyal. Nem csoda, hogy mások is észrevették a benne rejlő szépséget és Bogi, akármennyire is ellenezte elsőként a Balatoni nyaralását, be kellet ismernie, hogy ez a nyár más volt. Teljesen más és sokkal jobb is egyben. Több barátja is akadt, akik mind egytől egyig jófejek voltak, még ha némelyikük nem is tűnt annak első pillanatban. Kedveltem Bogiban azt is, hogy sok esetben felnőttként és éretten viselkedett. Az apukája új barátnőjével is baráti kapcsolatot alakított ki. Ez is bizonyítja, hogy bizony Bogi egy barátságos és csupaszív lány. 

Robi
Robi egy kissé furcsa srác, aki gyűjti az esernyőket. A Bogival való ismerkedésüknek is kulcsfontossága volt az esernyő, ami talán elsőként olvasva szintén furcsa lehet, akárcsak Robi, de ha elolvassátok a könyvet, akkor mindent érteni fogtok. :)
Robi egy gazdag családból származik és lételeme a fotózás. (És a kukorica. :D ) Imádnivaló srác, mert bár tisztában van azzal, hogy neki is vannak hibái, még is magabiztos srác. Már az első pillanatban is neki szurkoltam, hogy elnyerje Bogi szívét. Nekem ő lett a kedvenc karakterem, mert aranyos, barátságos, megbízható és figyelmes fiú, akit csak szeretni lehet. Ja, és amúgy bukom a vörös hajú srácokra, ha még nem említettem volna! 😉
Soma egy fiatal, egyetemista srác, aki a Vadkacsa kempigben dolgozik, mint mindenes. Igazi szép fiú, akinek az egyetlen hiba a külsejében, vagyis a kis hézag a fogai közt is csak még vonzóbbá teszi őt. Bogival jó kapcsolatot ápol, jó barátok lettek a nyári hetek alatt.
Az Arnolddal való kapcsolata pedig már az elején is gyanús volt, de szuper érzés volt, mikor ez a "dolog" valójában kiderült. Kedveltem Somát is, mert jófej és kedves volt. Akkor kedveltem meg igazán, mikor megvédte Bogit Arnold gúnyolódásától.

Arnold, Robi testvére. Igazi vagány srác, aki tisztában van azzal, hogy jóképű és jó a teste. Ezt az adottságát ki is hasznája és gyakran bánik bunkón más emberekkel. Ám, ha jobban megismerjük, megtudhatjuk, hogy van nagy titka, amelyet csak kevesen tudnak. A regény első felében nem kedveltem őt, mert gyakran beszólogatott Robinak és Boginak. De szerencsére az írónő jól csavarta a szálakat a történetben és végül a gonosz farkasból, kezes bárány lett. Végül az ő karakterét is megszerettem és imádom az olyan jellem fejlődéseket a könyvekben, mint amilyen az Arnoldé is volt.

Kedvenc idézeteim:


"– Nem értem, mi a bajod magaddal és a bikinikkel, mert szerintem – folytatta Robi, miközben a nyakát vakarta, aztán nyelt egyet –, szerintem szép vagy.
Égett az arcom? Az nem kifejezés. Mondjuk, Robié se volt éppen babarózsaszín."

"– Fogtam az esernyőmet, és kiugrottam a padlásunk ablakából.
Felkacagtam.
– Nem vagy normális!
– Ismétlem, csak hat voltam! És eltörtem mindkét lábam. Úgyhogy egyáltalán nem kéne ezen nevetned.
– Bocsi – csukladoztam –, csak még sosem találkoztam olyan emberrel, aki esernyővel ugrott volna ki egy ablakból."


Hány csillagot érdemel tőlem?
⭐⭐⭐⭐⭐ /5


A könyv adatai:

Író: Király Anikó
Cím: Strand, papucs, szerelem
Műfaj: Ifjúsági regény
Kiadó: Menő könyvek
Kiadási év: 2018
Oldalszáma: 330 oldal

Fülszöveg:
Bogi igazi csapásként éli meg, amikor az egész nyarat édesapja lepukkant, balatonfüredi kempingjében kell eltöltenie. Ezért az eddigi nyarakból leszűrt tanulságok alapján összeír egy listát azokról a dolgokról, amiket mindenképpen el akar kerülni. Míg eleinte a legnagyobb problémája, hogy duci testét nem akarja bikiniben közszemlére tenni, később kiderül, hogy vannak az előnytelen fürdőruhánál és a lángostilalomnál komolyabb problémák is. És kezdetét veszi a nagy „Mentsük meg a kempinget!”-hadművelet…

Bogi izgalmas és röhejes kalandokba keveredik, és talán, de tényleg csak talán, békét köt ősellenségével, a bikinivel is.
Király Anikó vagyok. Főhadiszállásom Feketenyéken (Szlovákia) található. Igaz, nem éppen egy világváros, sőt még csak város se, de nem cserélném le. Talán akkor, ha valaki építene nekem egy komfortos lombházat egy gyönyörű szigeten. Valaki? Nincsenek világrengető terveim, nem találtam fel semmit sem, de gyerekkoromban terveztem egy Szuperkitni nevű robotot. A terv befuccsolt, úgyhogy más álmot kellett keresnem, így találtam rá az írásra és a rajzolásra. Ha nem grafikus képzés feladataival küzdök, akkor írok.

Megtetszett? Itt rendelheted meg -> KATT

Borítóról: 



A színe és az egész kép teljesen átadja a könyv nyárias hangulatát. Vidám, bohókás és könnyed, melyet mosolygva olvastam, bár néha egyes jeleneten hol hangosan kuncogtam, hol pedig elpirultam vagy pedig álmodoztam, hogy de jó lenne legalább egy napra Bogival helyet cserélni. :)

Szeretnék köszönetet mondani a Menő Könyvek Kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet és a írónőnek Király Anikónak, aki pedig ezzel a csodálatos és vidám történettel ajándékozott meg minket, olvasókat!




Ezt a dalt hallgattam olvasás közben:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...