2020. jún. 26.

Liz Flanagen: Sárkánylány 🐲


"Meg kell ismerned Viharlovas Karys és Arcosi utolsó sárkányainak történetét."

Liz Flanagen számomra eddig még ismeretlen szerző volt. Viszont amikor elolvastam a Sárkánylány fülszövegét úgy éreztem, hogy nekem ezt a regényt olvasom kell. Régebben nagyon sok fantasyt olvastam, de sajnos mostanában egyre kevesebbet olvastam ebben a műfajban. Talán lehetne egyfajta elhatározásnak is venni, hogy úgy döntöttem 2020-ban több fantasyt fogok olvasni. Azt hiszem jó úton járok és kifejezetten élveztem a Sárkánylány olvasását. Újra gyereknek éreztem magam, mert ez a regény elvarázsolt engem egy varázslatos világba, amelyben sárkányok színesítik a mindennapi, kemény életet. 

Röviden a könyvről:

A történet főszereplője Milla, aki egy árva szolgáló lány Arcosi szigetén. Ezen a szigeten az emberek azt gondolják, hogy a sárkányok már évekkel ezelőtt kihaltak. De mi van akkor ha az emberek tévednek? Hisz tévedni emberi dolog, nem? ;)
Arcosi sziget egyre veszélyesebb és nem lehet tudni, hogy kiben bízhat meg az ember. 

Véleményem a könyvről:

Olvastam pár értékelést a könyvről és többen írták, hogy számukra gyerekes történet volt. Nos, én azok táborát erősítem, akik kellemesen csalódtak a regényben, ugyanis nekem 24 éves létemre is szuper fantasy könyv volt. Valóban nehéz volt eldönteni, hogy melyik szereplőben bízhatsz és melyikben nem. Az én kedvenc szereplők Milla volt, mert nagyon bátornak és érzékeny lánynak ismertem meg a lapokon keresztül, akinek végig drukkoltam, hogy legyen egy szebb és boldogabb élete. 

"A halvány fényben a pikkelyei a lapis lazuli kékjében pompáztak."

Forrás: Pinterest

"Négy sárkány kelt ki a telihold éjszakáján. Négy embert választottak, akikkel különleges kapcsolatba léptek."

Régebben, gyerekként olvastam utoljára olyan történetet, amelyben sárkányok szerepeltek. Őszintén szólva már nagyon hiányoztak ezek a csodálatos és misztikus teremtmények, amelyek mindig is felcsigázták az érdeklődésemet.  A regény elején úgy tudni, hogy a sárkányok már évekkel ezelőtt kihaltak, ám négy sárkány tojást is találnak a regény szereplői. A négy sárkány négy embert választott, akikkel különleges kapcsolatba léptek a történet folyamán. Imádtam Milla és a sárkánya közti bensőséges és szeretetteljes kapcsolatot. Ez a regény megmutatta nekem, hogy a kitartás, a remény és az összefogás mennyire fontos az életben. A barátokat meg kell becsülnünk, mert egy igaz barátra bármikor számíthatunk. Még a legkegyetlenebb és legrosszabb helyzet is, bárhol is legyünk a nagy világban, vagy éppen Arcosi szigetén. 
Ajánlom minden fantasy és ifjúsági regény kedvelőnek!

Nagyon tetszett!
Kedvenc idézetek:
"– Légy önmagad, és imádni fognak, ígérem. Ahogy én is imádlak."

"Úgy érezte, mintha a sárkány egyenesen a lelkébe látna, és a lelke visszanézne. A legkisebb kétsége sem volt, hogy ez a sárkány az övé. Szereti. Élne és meghalna érte."

Hány csillagot érdemel tőlem? 🌠🌠🌠🌠/5


A könyv adatai:
Író: Liz Flanagen
Cím: Sárkánylány
Műfaj: Fantasy
Kiadó: Metropolis Media
Kiadási év: 2018
Oldalszám: 352 oldal
Fülszöveg:
A ​Sárkánylány főszereplője Milla – a melegszívű, árva kis szolgálólány –, aki Arcosi varázslatos szigetén él. Az emberek ezen a településen úgy tudják, hogy a tűzokádó sárkányok már emberöltőkkel ezelőtt végleg kihaltak. A sziget egykori lakói – a sárkánylovasok – is csak a legendákban élnek tovább.
Egy nap Milla – drámai körülmények között – négy különleges tojás birtokosa lesz, és ráébred, hogy rajta fog múlni, a sárkányfiókák kikelnek-e, és életben tudnak-e maradni. Közben Arcosi egyre fenyegetőbb hellyé válik, és mind nehezebb eldönteni, kiben bízhat igazán az ember.
Milla és barátai mindent elkövetnek, hogy megvédjék a sárkánytojásokat, amelyeket a szigetet uraló hatalommániás herceg is szeretne megkaparintani. Ha igaz, amit rebesgetnek, és a tojásokból sárkányok kelnek ki: az egész szigetország sorsa gyökeresen megváltozik. Milla pedig végre megtudhatja, kik is voltak a szülei valójában, és mit rejteget számára a múlt. Vajon ki nevelheti fel a sárkányokat? És mihez kezd velük?
Liz Flanagan brit írónő remek mesélő: sok humorral és értő lélekrajzzal ábrázolja szereplőit, akiknek egy gyönyörűen megírt, varázslatos világban kell helytállniuk.
A Sárkánylány lenyűgöző szépségű történet barátságról, szerelemről, hűségről, a származásunk iránti tiszteletről és az erkölcsi helytállásról.
A meseregény mindenkinek ajánlott, aki szereti a lebilincselő történeteket, a hajmeresztő kalandokat – és persze nem fél a repüléstől.

Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT

Köszönöm szépen a lehetőséget, hogy elolvashattam a regényt! 
Forrás: Authors Aloud
Liz Flanagen Sárkánylány című regénye 2019-ben elnyerte a "Leeds Book Award" díjat, a 9-11 éves olvasóknak szóló művek kategóriájában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...