2021. jan. 12.

Mucha Dorka: Nincs idő

 Mucha Dorka: Nincs idő című regénye nagyon meglepett engem. A borító alapján én egy aranyos és igazán tini történetre számítottam, de sokkal komolyabb témát dolgozott fel a kötet, mint azt én gondoltam. Kicsit irónikus, de a könyv sok mindenben hasonlított a könyv egyik főszereplőjére, Áronra. Külsőleg nagyon tetszetős, barátságos és helyes. Viszont minél inkább többet tudsz meg róla, annál inkább előtérbe kerülnek a mélyre temetett sötétségek és titkok. 


Magadon uralkodj,
ne másokon!

Röviden a könyvről:

A történet főszereplője Lili. Lili egy nyári táborban ismerte meg az új barátját, Áront. A lánynak nincsenek igazán barátai, ezért nagyon örült annak, hogy egy olyan okos és helyes srác tartja őt a barátjának, mint Áron. Minél több időt töltött egymással a két fiatal, a barátságukból egyre inkább több lett. De szerelem ez vagy egy toxikus kapcsolat, amely Lili életére teljes mértékben mérgezően hat? 

Véleményem a könyvről:

Ahogy a korábbi sorokban említettem, nagyon meglepő volt számomra a komolysága miatt ez a regény. Lili egy nagyon kedvelhető karakter volt a számomra, mert sok mindenben hasonlított rám. Nem voltak barátai, csak néha járt össze néhány sráccal játszani vagy közös programokat terveztek. Teljesen megértettem, hogy Áronért oda volt, hiszen a regény elején még én is nagyon kedveltem a srácot. Nem volt benne eleinte semmi különleges, de okos, megbízható és helyes fiú volt. Bár, bevallom őszintén, hogy már a kötet elején is volt néhány olyan jelenetet, amit furcsáltam. Mint például az, hogy Lilinek mindennap két buszmegállóval kellett hamarabb leszállnia, hogy együttmehessen suliba Áronnal. Számomra egy kicsit furcsa volt, de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget. Lili szülei nagyon kedves karakterek voltak és ugyan maga a regény rövid volt, ennek ellenére még is kidolgozott szülői karaktereket ismerhettem meg, amelynek nagyon örültem. Tetszett, hogy támogatták a lányukat a naplóírásban is. 

Eleinte Áront nem tartottam különleges karakternek, de a regény elolvasása után azt kell mondanom, hogy volt benne valami. Engem nagyon érdekelt, hogy mi vezette őt odáig, hogy így viselkedjen egy lánnyal. Nem tudok sokat a mérgező avagy toxikus kapcsolatokról (szerencsére), de ha egy szóval kellene jellemeznem Lili és Áron kapcsolatát, az mindenképpen a mérgező lenne. Egyáltalán nem egészséges kapcsolat az, hogy ha a másik fél megmondja, hogy mikor mit csinálj. Kutat utánad, átnézi a telefonodat, a személyes dolgaidat nem tiszteli. Sőt, téged sem tisztel. Lili esetében már korán tapasztalhatóak voltak ezek a jelek, de az ő szemét az nyitotta fel, hogy teljesen eltiltotta őt más emberektől. A lánynak egyébként sem voltak barátai, de egy jófej kocka sráccal sráccal, Tibivel és az ő bátyjával, Gabival igen jól kijött. Áronnak ez nagyon szúrta a szemét és megtett mindent annak érdekében, hogy eltiltsa a lány szinte mindenkitől. Csak magának akarta Lilit, hogy uralkodjon fölötte. Kérlek titeket, hogy ha ti is hasonló kapcsolatban éltek, álljatok ki magatokért és kérjetek segítséget. Segítséget nyúthat akár szülő, testvér, barát vagy bárki akire számíthattok ha baj van és megbíztok benne. 

Kék vonal Gyerekkrízis Alapítvány 

116-111

116-000

www.kekvonal.hu

Magyar Lelki elsősegély

116-123

Áron külsőleg egy nagyon helyes srác volt, aki remek tanuló is volt egyben. De a szörnyű tulajdonságai miatt nem sikerült megkedvelnem. 

Ezzel ellentétben Tibi tesóját, Gabit nagyon kedveltem. Vicces, kedves és megbízható srác volt, aki véleményem szerint ideális barát, vagy akár ennél több is lehetne Lili számára. 

Összességében nagyon tetszett a könyv és ajánlom minden kamasznak és nem csak kamaszoknak. Amellett, hogy egy szórakoztató olvasmány, amely meghökkentő és izgalmas is egyben, fontos dologra hívja fel a figyelmet. Ne uralkodjatok mások felett és sohasem engedjétek, hogy más uralkodjon feletettek! Az olyan kapcsolat, amelyben a másik fél ellenőrizget, erőszakos és uralkodó személyiségjegyeket mutat, jobb ha megszakítotok vele minden kapcsolatot, mert ez nem egészséges, hanem mérgező hatású az egész életetekre. A szerelem nem az uralkodásról szól, hanem arról, hogy a másik fél a legfontosabb a számotokra és boldognak akarod a nap minden percében látni. Legalább is szerintem a szerelem ilyen. :)

Mucha Dorka írói stílusa nagyon megfogott és remélem még sok-sok regényt olvashatunk majd tőle a közel és távoli jövőben is. 


Hány csillagot érdemel tőlem?

🌠🌠🌠🌠🌠/5

Kedvenc idézeteim:

"Tibi: Hát mert Gabi beszari
Tibi: Az egy dolog, hogy úgy néz ki, mint Thor.
Tibi: de legbelül olyan, mint egy kiscica."

"Valahogy érezni kell a különbséget, hogy mikor vagyok magányos, és mikor vagyok simán egyedül. Mert az utóbbi még mindig jobb, mint ha valakivel vagyok magányos."

"– Tudod, Lil, azért vagy olyan csodálatos, mert mindenben és mindenkiben meg tudod látni a szépet!"


A könyv adatai:

Író: Mucha Dorka 

Cím: Nincs idő 

Műfaj: Ifjúsági, naplóregény, párkapcsolat 

Kiadó: Menő Könyvek Kiadó 

Oldalszáma: 224 oldal 

Megjelenése: 2020 

Fülszöveg: 

Lili ​épp a gimit kezdi, és nem találja a helyét. Jobban érzi magát könyvek között, és magabiztosabban jár VIII. Henrik udvarában, mint az iskola folyosóján. Már éppen kezdene beletörődni ebbe, amikor úgy tűnik, hogy lovagok mégis léteznek, sőt az egyik épp őt akarja. Áron ugyan meghódítja a szívét, de ahogy telik az idő, mintha álmai lovagja inkább börtönőrnek tűnne, és Lili lassan már azt sem tudja eldönteni, hogy meddig tart a szerető féltés, és hol kezdődik az, ami már nem normális…

Lili naplójában nem csak egy kamasz kérdései keresik a párkapcsolatok és a felnőtt élet válaszait. A lány próbálja visszaszerezni az uralmat a saját élete fölött – és közben nagyon sok olyan fontos dologgal szembesül, amiket talán jobb, hogy már most megtanul. Egy életre.

Az az ember, aki boldog, az nem bánt. Egyedül is lehetsz boldog? Vagy egyedül lenni ugyanaz, mint magányosnak lenni? És szerinted mi jobb: egyedül lenni vagy valaki olyannal, aki bánt? Szerelemben és háborúban mindent szabad? Van akit, és amit érdemes várni, de nem kell mindig hagyni, hogy várassanak. Mert nincs idő nem élni.


Érdekességek:

Mucha Dorka Budapesten született 1989-ben, jelenleg a szlovákiai Pereden él férjével és Firka nevű kistacskójával. 2019-ben jelent meg első regénye. A Nincs idő az első fiataloknak szóló regénye. Él-hal a bolognais pizzáért, a zomfilmekért és persze a könyvekért. 


Megtetszett? Itt rendelheted meg -> KATT



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Soman Chainani: Szörnyek és Szépek | Tizenkét hátborzongató mese |

 Őszintén szólva 28 évesen is odáig vagyok a mesékért. Titokban nagyon izgalmasnak találom a sötét, misztikus és hátborzongató történeteket....