2021. febr. 1.

Király Anikó: Csak barátok?

 Király Anikó az egyik kedvenc kortárs írónőm, mert a könyvei egyediek és még is valósághűek. A Csak barátok? című könyve volt a harmadik regénye, amelyet tőle olvastam. A Strand, papucs, szerelem abszolút kedvencem lett és a Semmi pánik! is igazán kellemes olvasmány volt a számomra. Ezért a Csak barátok? című regényére is nagyon kíváncsi voltam. :)

Röviden a könyvről:

A történet főszereplője Akácz Botond és László Zorka, a látszólag két átlagos tinédzser. Botond és Zorka gyerekkorukban a legjobb barátok voltak, de ahogy teltek az évek ez a barátság a sötétség homályába veszett. Folyton csak civakodtak és próbálták minél inkább megkeseríteni a másik életét. Mi történhetett a két fiatal közt, hogy a barátságuk ennyire megromlott? Vajon van még remény arra, hogy a köztük épült falakat lebontsák és újból nyitottak legyenek a másik fél felé? 

Véleményem a könyvről: 

A könyv már az elején nagyon meglepett, hiszen már maga a regény kialakítása is szuper kreatívra sikerült. A sztorit Botond és Zorka szemszögéből is megismerhetjük. A fejezetek végén utasításokat kapunk, hogy a könyvet fordítsuk meg és lapozzunk xy oldalra. Nagyon érdekes volt olvasni, hogy egyes dolgokat mennyire másként élt meg Zorka és Botond. Személyszerint én imádom, ha egy könyvben két szemszögből is megismerhetjük a történetet, így én nagyon belemerültem a sztoriba és alig vártam, hogy végre a közepére érjék, hiszen ott titkos, lezárt lapok várnak az olvasóra. Amint elérsz a hőn áhított középső részre, készítsd elő az ollót vagy a kést, ugyanis ezeket a lezárt lapokat neked kell szétvágnod. Nem tudom, hogy pontosan kinek az ötlete volt ez, de egyedi megoldásnak találom, nekem nagyon tetszett! :) 

A könyv elején kicsit furcsának találtam azt, ahogyan Zorka és Botond viselkedett egymással. Sokat szivatták egymást, de már évek óta nem beszélgettek egymással, csupán ordibáltak és kiabáltak a másikkal. Kifejezetten tetszett, hogy a főszereplők meséltek a gyermekkorukról és szerintem nagyon aranyosak voltak, hogy kicsiként ilyen közel álltak egymáshoz, mintha testvérek lettek volna. Még egy faházuk is volt, amelyet Zorka édesapja készített a számukra. A lány édesanyja sajnos elhunyt, ezért az apukája nevelte fel őt. Az apuka karaktere nagyon kedves volt a számomra, hiszen látszott rajta, hogy próbált mindent megadni a lányának, még ha a rossz főztjével "kutya" gyomrot is okozott Zorkának. 

Botond pedig látszólag tökéletes életet él, de ha elolvassuk az ő szemszögéből is történetet, megtudhatjuk, hogy sokkal több minden rejt magában ez a srác, mint azt gondolná az ember. Talán még egy kicsit jobban is szerettem az ő fejezeteit olvasni, mert minél több fejezetet elolvastam Botond szemszögéből, annál is inkább értettem meg azt, hogy mit miért is tett. Ezzel szemben Zorka számomra kész rejtély volt. Azt kell mondanom, hogy Király Anikó megint meglepett, mert ismét egy nagyon humoros történetet olvashattam tőle, amelyben komolyabb témákat is feltárt. A regényt pedig még színesebbé tette azt, hogy a sztori Esztergomban játszódott. Olyan jól esik ha olyan könyvet olvashatok, amely Magyarországon játszódik. Nem kell ahhoz Londonba, Párizsba vagy éppen New Yorkba elkalandozni a regények által, hiszen a mi hazánkban is vannak gyönyörű tájak, szép városok és különleges építmények. 

Zorka és Botond kapcsolata mesebelien indult, majd egy örvénybe került, de végül együttes erővel megtalálták a kiutat ebből a rosszra fordult kapcsolatból is. Ehhez mindkét fiatalnak tennie kell, de a szeretet képes a legerősebb dolgokra! :) 

Ez a kötet is bebizonyította számomra, hogy nem számít mások véleménye. Ha másokra hallgatsz és nem önmagadra, valamint a szívedre, akár még a legfontosabb személyt is elmarhatod magadtól, megfosztva ezzel magadtól a boldogságot. Megéri mások, idegenek véleményére hallgatni? Nem. Én úgy gondolom, hogy egyáltalán nem éri meg! ❌

Hany csillagot érdemel tőlem? 

🌠🌠🌠🌠🌠/5

Kedvenc idézeteim: 

"Sokszor cipeltem Zorkát a hátamon. És nem, nem azért, mert eltörte volna valamijét, hanem csupán azért, mert szeretett rajtam lógni. Talán azt hitte, hogy idegesít vele, de igazából szerettem cipelni. Olyan volt, mint egy hátizsák, aminek soha nem áll be a szája."


"Mert azt meg kell hagyni, hogy külön angyalkák voltunk, de együtt… mi voltunk az apokalipszis négy lovasának zsírszegény verziója."


"…akivel bonyolultabb volt a kapcsolatom, mint egy antilopnak meg a vegetáriánus gepárdnak, aki néhanapján visszaesik, de azért eljár az anonim húsevők csoportjának heti találkozóira, kivéve, amikor megcsalja az antilopot egy gepárdlánnyal, mert olyankor úgy érzi, hogy nem érdemli meg a segítséget."


A könyv adatai:

Író: Király Anikó

Cím: Csak barátok? 

Műfaj: Kortárs, ifjúsági

Kiadó: Menő Könyvek

Oldalszám: 416 oldal 

Megjelenése: 2019 

Fülszöveg:

Zorka és Botond nem csak barátok. Hanem ellenségek is. Pedig gyerekkorukban minden idejüket együtt töltötték. Mostanában viszont szóba sem állnak egymással, vagy ha mégis, abban sincs sok köszönet. Ideje rendezni a kapcsolatukat, ha nem akarják, hogy minden összedőljön körülöttük. Sikerülhet helyrehozni a barátságukat, vagy valami egészen más lép a helyébe?


Megtetszett? Itt rendelheted meg 👉 Király Anikó: Csak barátok? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...