2021. márc. 21.

Frances Hodgson Burnett: A kis lord

 Frances Hodgson Burnett: A kis lord című könyvéről már nagyon sok jót hallottam, de még sosem olvastam ezidáig. Viszont tettem egy fogadalmat a 2021-es év elején. Még pedig azt fogadtam meg, hogy több klasszikust fogok elolvasni! 😊 

Amikor megláttam, hogy a Manó Könyvek Kiadó gondozásában meg fog jelenni A kis lord ebben a gyönyörű szép kiadásban, eldöntöttem, hogy a következő klasszikus mindenképpen ő lesz, amelyet elfogok olvasni.  

Röviden a könyvről:

A kis lord főszereplője a hétéves, amerikai kisfiú, Cedric Errol. A kisfiú édesapja meghalt, így az édesanyjával él békében, mindaddig ameddig ki nem derült, hogy ő Dorincourt gróf egyetlen élő örököse. Az édesanyjával együtt Angliába kell költöznie, a rideg és érzéktelennek tűnnő Dorincourt grófhoz. Vajon Cedric megfog felelni azoknak a magas elvárásoknak, amelyet a nagyapja állított fel vele szemben? Dorincourt gróf szíve valóban jégből van, ahogyan azt beszélik az emberek? 

Véleményem a könyvről: 

Mivel A kis lord egy 1886-ban íródott regény, egy kicsit tartottam attól, hogy nehézkes lesz a nyelvezete, de egyáltalán nem tapasztaltam ezt olvasás közben. Valóban érződik a történeten, hogy többszáz évvel ezelőtt íródott, de ez csak valósághűbbé tette az egész könyv történetét és hangulatát. Cedric imádnivaló és csupaszív gyerek volt, akit én személy szerint nagyon megkedveltem már a történet elején is. Barátságos, okos, jószívű és kedves volt. A szőke, fürtös haja és a meleg barna szeme angyali külsőt kölcsönöztek neki, míg a beszéde egy idős bácsihoz volt leginkább hasonlítható. A kora ellennére nagyon érett volt és például nagyon érdekelte őt a politika is, ami elég meglepő egy hétéves kisfiú esetében. Szívmelengető volt olvasni arról, hogy az anyukája minden szeretetet megadott neki és nagyszerű kisfiút nevelt fel egyedül. Az anyuka karakterét igazán megkedveltem, mert a kisfiához hasonlóan nagyon kedves és jószívű hölgy volt, akinek a fia jelentett mindent. Bele se merek gondolni, hogy mekkora fájdalmat élhetett át, azáltal, hogy elvesztette a férjét és egyedülálló anyaként kellett helytállnia. 

Amikor megjelent az ügyvéd és kijelentette, hogy Cedricnek és az édesanyjának vele kell mennie Angliába, nagyon izgatott voltam. Leginkább amiatt, mert kíváncsi voltam arra, hogy Dorincourt gróf milyen lesz, hogyan fog viselkedni a kis unokájával. Már a regény kezdetén is csupa rosszat lehetett megtudni az idős grófról. Például azt, hogy nem szerette a gyerekeit, nem törődött velük és a legkisebb fiát, Cedric édesapját kitagadta, mert az egy amerikai nőt vett feleségül. Nem mellesleg Cedricet maga mellett szerette volna tudni, de a gyermek édesanyját nem engedte a kastélyba, hanem egy közeli házban helyezte el és mindennap engedélyezte azt, hogy a kisfiú meglátogathassa az édesanyját. Szerintem ez szörnyű, hiszen egy gyermeknek szüksége van az édesanyjára. 

Viszont Cedric teljesen levette a lábáról az önző grófót már az első pillanatban is. Dorincourt gróf jellemének fejlődése volt a legszembetűnőbb az egész történetben. Eleinte valóban hátsó szándék vezérelte, önző és irigy volt. De Cedric csodálatos és kedves természete megolvasztotta a gróf jéghideg szívét és megtanította őt arra, hogy mi az önzetlen szeretet. Csodálatos élmény volt elolvasni ezt a könyvet, mert szórakoztató, tanulságos és eredeti volt. Jól esett a szívemnek megismerni ezt a fantasztikus történetet és Cedric sok-sok barátjához hasonlóan engem is le vett a lábamról a kis lord az imádnivaló jellemével. 

Csodás történet, szerethető karakterekkel, egyedi történettel, önzetlen szeretetről és hű barátokról! 💓


💙 KEDVENC LETT 💙 

Hány csillagot érdemel tőlem?

🌠🌠🌠🌠🌠/5 

Kedvenc idézeteim:

"Az ember soha nem felejti el azokat, akik kedvesek hozzá!"

"(…) az a legnagyobb jóság, ha valaki nem magára gondol, hanem másokra."

"Az ember természetesen soha nem magányos, ha az édesanyja vele van."


A könyv adatai:

Író: Frances Hodgson Burnett 

Cím: A kis lord 

Műfaj: Klasszikus 

Kiadó: Manó Könyvek Kiadó 

Oldalszám: 240 oldal

Megjelenése: 2021 

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

A hétéves, amerikai Cedric Errol, szegény, özvegy édesanyjának és egész környezetének kényeztetett kedvence, vígan éli a maga gyerekéletét. Ám egy szép napon nem várt fordulatot vesz az élete: angliai sosem látott nagyapja, Dorincourt grófja, magához veszi egyetlen örökösét, Cedricet.
Az önző, rideg nagyurat első látásra leveszi a lábáról a bájos, bizalomteli kisfiú – a gróf féltékenyen megpróbálja elválasztani imádott anyjától a gyereket.
F. H. Burnett múlt századi amerikai írónő immár klasszikusnak számító regénye sok bonyodalom után a három ember egymásra találásával ér véget.


Megtetszett? Itt megrendelheted -> A kis lord 

Köszönöm szépen a lehetőséget és az élményt a Manó Könyvek Kiadónak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...