2021. márc. 11.

Szénási Krisztina: Megbízom benned 👽

 Szénási Krisztina: Megbízom benned című regényének elsőként a borítója fogott meg. Szerintem nagyon hangulatos és kifejezetten tetszik a borítón szereplő lány hosszú, sötétkék haja. Nagyon eredeti, ezért igazán izgatott voltam a történet iránt!  

Röviden a könyvről:

A Megbízom benned című regénynek egy fiatal lány, névszerint Lexi a főszereplője. Ahogyan a borítón is láthatjuk, Lexinek nem mindennapi a kinézete, hiszen nagyon magas lány és a hajszíne is rendkívül különleges, sötétkék színben pompázik. Lexi pincérként dolgozik, másodállásban pedig egy idősek otthonában. Az egyik nap a kávézóban, ahol dolgozik igen különleges személyt kellett kiszolgálnia. Ez a hétköznapinak egyáltalán nem mondható személy, egy jóképű, zöld szemű srác volt. A fiút Donátnak hívják, bár Lexi magában csak úgy emlegette a fiút, hogy "Macskaszem". Donát felbukkanása után számtalan furcsa esemény vette kezdetét. Többek között például az, hogy idegeneket észleltek a világunkban. Vajon mit akarnak tőlünk az idegenek?  Lexi életét 10 napon át követhetjük nyomon, rengeteg humorral és izgalommal megfűszerezve. 

Véleményem a könyvről:

Ahogy a fentebbi sorokban említettem nagyon izgatott voltam a könyv iránt, viszont magáról a történetről nem tudtam túl sok mindent. Már a regény elején is megfogott az írónő nagyon könnyed és gördülékeny stílusa, amelynek hatására csak úgy faltam esténként az oldalakat. Lexi számomra nagyon szerethető karakter volt, hiszen szorgalmas, önzetlen és kedves személyiség volt az egész könyvön át. Tetszett benne, hogy bár önzetlen volt még sem hagyta azt, hogy kihasználják és igen is megtudta magát védeni. Ezenkívül még nagyon talpraesett is volt. Ez valószínűleg köszönhető annak is, hogy sajnos hamar elveszítette a szüleit és a nővére nevelte fel őt. Szerettem olvasni Lexi és a nővére közötti kapcsolatról is. Érződött rajtuk, hogy valóban szerették egymást és jó testvérei voltak egymásnak én úgy gondolom. Az unokaöccse, Botond pedig imádnivaló kis srác volt, ahogyan a kisfiú nevelőapja, Marci is. 

A történet főhelyszíne Lexi munkahelye, a kávézó volt. Nagyon jó volt, hogy megismerhettem olvasás közben a munkatársait is. Mind igazi személyiségek voltak, ahogyan a legjobb barátnő és a lakótars karaktere is. Utóbbi kettő nagy kedvencem volt a humoros jeleneteik miatt.  Bevallom, hogy a kötet elején mikor megjelent Donát én úgy gondoltam, hogy egy könnyed, romantikus regény tartok a kezemben. Viszont egy teljesen más sztorit olvashattam el, amelyre egyáltalán nem számítottam. Nagyon örülök most ennek a meglepetésnek, mert úgy érzem, hogy szükségem volt most egy különlegesebb, ám de még is könnyed és szórakoztató olvasmányra. A sztori kifejezetten humoros volt, jókat nevettem egyes részeken. Donát pedig annyira aranyos volt a furcsa és különc jellemével. Maga a kérdései és a gondolkodása is nagyon fura volt, de sok mindenen elgondolkodtatott engem. Valóban nem kell mindent elítélni ami más. Nem szabad mindenben a rosszat látni és mindenkiről a legrosszabbat feltételezni. Szeretem az ilyesfajta regényeket, hiszen a szórakozáson és kikapcsolódási kívül adnak egyfajta plussz érzést is az embernek, amitől úgy érzi az olvasó, hogy ezt a könyvet igazán érdemes volt elolvasni. Jó magam is pont így érzek most. Őszintén csak jókat tudok mondani a könyvről, mert különleges, egyedi és még is valósághű történet tár az olvasók elé Szénási Krisztina írónő. A koronavírus után és már simán el tudom azt is képzelni, hogy idegenek vannak közöttük. 👽😀 Ha ismertek olyan jófej, kedves és helyes idegent, mint Donát, szóljatok pár jó szót az érdekemben. 😀 

Viccet félretéve, csak ajánlani tudom mindenkinek a könyvet, mert  igazi nevetéssel, jókedvvel és kikapcsolódással tudja megszínesíteni a Megbízok benned című regény a mindennapjainkat.  Én imádtam! 

Hány csillagot érdemel tőlem? 

🌠🌠🌠🌠🌠/5

Kedvenc idézeteim:

"– Ti mindig abból indultok ki, hogy miben vagyunk mások, mint ti. Pedig abból kellene, hogy mi az, amiben ugyanazok vagyunk."

"– Gyönyörű, amivel együtt éltek itt – mondta a fiú. – A természet, a fák, az állatok. Elképesztő, csodálatos gazdagság. Mi mindenről álmodni sem merünk. Ezért szeretnénk kideríteni, hogy miért akarjátok mindezt elpusztítani."

"– Miért ne? Sokkal izgalmasabb így az élet. Különben is – hajolt újra a levese fölé –, ki dönti el, hogy mi illik össze és mi nem?"

A könyv adatai:

Író: Szénási Krisztina 

Cím: Megbízom benned 

Műfaj: Kortárs 

Kiadó: Erawan 

Oldalszám: 254 oldal 

Megjenelése: 2020 

Fülszöveg: 

Egy nem mindennapi történet egy nem szokványos évből!

Lexi élete a rutinokról szól. Dolgozik, összejár a barátaival, rendszeresen látogatja a családját, tartja a szokásait. Mígnem egy napon besétál az életébe egy titokzatos idegen, és a lány élete fenekestül fordul fel. De mi is történik ebben tíz napban? Mit titkol a rejtélyes fiú? És mi köze van ennek a világegyetemhez?
Ahogy Lexi apránként választ kap kérdéseire, úgy kell magának feltennie a legfontosabbat: képes-e magát vakon rábízni valakire?

Szénási Krisztina harmadik, a 2020-as tavaszi karantén alatt született regénye a szerzőtől már jól ismert humorral és játékossággal reflektál egy különleges időszakra.

Megtetszett? Itt megrendelheted -> Megbízom benned 👽

Köszönöm szépen az élményt Szénási Krisztina írónőnek és az Erawan kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...