2021. márc. 5.

Nicolas Barreau: A szerelem receptjei 💕

 Amikor a moly.hu oldalán megláttam az újdonságok közt, hogy Nicolas Barreau-nak új regénye jelent meg, rögtön felcsillant a szemem, hiszen pontosan egy éve annak, hogy az író másik regénye, a Piciny csodák kévézója teljesen magával ragadott. Nicolas Barreau könyvei melegséggel, reménnyel és örömmel töltenek fel, ezért azt hiszem, hogy jobb alkalmat nem is találhattam volna arra, hogy kézbe vegyem és elolvassam A szerelem receptjei című regényét. 

Röviden a könyvről:

A szerelem receptjei A nő mosolya című könyvnek az előzmény kötete, amelyben Aurélie szüleinek megismerkedését ismerhetjük meg. Sajnos én még nem olvastam A nő mosolya című történetet, de mindenképpen elfogom, hiszen egyik célom az, hogy Nicolas Barreau összes eddigi megjelent történetét elolvassam és a polcomon tudhassam őket. 

A szerelem receptjeiben egy fiatal egyetemista férfi szerelmi életét követhessük nyomon, aki kicsit más, mint a többi srác. Csendesebb, figyelmesebb és nem mellesleg nagyon romantikus is. Belszeretet egy szőke, kék szemű gyönyörű lányba, aki folyton elkésik az előadásokról. De mi van akkor ha ez a lány csupán barátot lát a szerelmes férfiban? Vajon egy régi, szerelmi varázslat segíteni fog Henrinek meghódítani szereleme tárgyát? 


Véleményem a könyvről:

Bevallom őszintén, hogy több keserű nap után nagyon nagy szükségem volt egy kellemes kikapcsolódásra. Olyan történetet szerettem volna olvasni, amely egyszerű, vidám és pozitív érzésekkel tölt fel. Nicolas Barreau könyvei pont ilyenek és A szerelem receptjei című története is kifejezetten kedves lett a szívemnek. A főszereplő férfi, Henri roppant érdekes szereplő volt a számomra. Okos, figyelmes, édes és kedves srác volt, akibe szerintem igazán könnyű beleszeretni a lapokon át is. Azt pedig, hogy a konyhában is nagyon tehetséges az egyik legjobb dolognak tartom az életben, hiszen én is azt az elvet vallom, hogy a szívhez a hason keresztül vezet az út. Henri beleszeretett az életvidám és cserfes Valérie-be, aki elsőként csak barátként gondolt a fiatal férfira. Tetszett a történetben, hogy a két főszereplő személyisége sok mindenben különbözött, de még is rengeteg mindenről tudták beszélgetni. Mindketten szerettek olvasni, amelynél ugye jobb téma nem is lehetne a két könyvmolynak. Bár sejtettem, hogy mi lesz a vége a történetnek, én még is izgultam és szorítottam azért, hogy boldog vége legyen a sztorinak és a két főszereplő találjon egymásra. 

Véleményem szerint kellett az a pici rivalizálás az izgalom miatt, bár annak nagyon örülök, hogy nem kifejezetten a szerelmi háromszög köré építette az író a történetet, de meghintette a sztorit némi váratlan cselekménnyel. 

A Henri által talált régi könyvet én is megvettem volna. Sőt, valószínűleg az eladónak sem kellett volna győzködnie, hogy vásároljam meg, mert nagyon szívesen kipróbálnám a benne rejlő "varázslatokat". 

Imádtam ezt a könyvet, mert az egyik kedvenc országomban, Franciaországban játszódott a történet, valamint a versek és a könyvek iránti szeretet is helyet kapott a sztoriban. A főszereplők nagyon kedvelhetőek voltak. Kedvenc karakterem Henri lett, mert ő pont olyan férfi, akit én nagyon hamar megtudnék kedvelni a valóságban is. A fekete cica pedig tökéletesen illett a picike, zsúfolt, de annál varázslatosabb boszorkány konyhába. A könyvben szereplő ételek pedig ínycsiklandóak voltak. Szinte már olvasás közben is összefutott a nyál a számban. A történet sajnos rövidke volt, de ennek ellenére még is mosolyogva csuktam be a könyvet, mert reménnyel és boldogsággal töltött fel. Henri és Valérie történet után szuper receptek is megtalálhatóak a könyvben, amelyek közül sok étel hamar és könnyen elkészíthető. Én biztosan kifogok próbálni több receptet is, de volt kettő étel amely nagyon megfogott és most szeretném veletek is megosztani a receptjét: 



Hány csillagot érdemel tőlem? 

🌠🌠🌠🌠🌠/5


Kedvenc idézeteim:

"Párizs utcáin árnyékok sétáltak, az emberek úgy vágykoztak a fény után, ahogy egy ifjú szerelmes vágyik kedvese karjaiba."


"Végeredményben bizonyított tény, hogy léteznek afrodiziákum hatású élelmiszerek és fűszerek. Ilyen a gránátalma magja, a spárga, a sáfrány vagy a curry."

"A szívhez a gyomron keresztül vezet az út, legalább is nálam."

"- Tulajdonképpen egy olyan pasashoz, aki így tud főzni, azon nyomban férjhez kéne menni. 

Nevetett. 

- Akkor nagyon kell sietned, ugyanis nem tudom, meddig vagyok még facér - mondtam, és én is elnevettem magam."

"- Akit nem érdekel az evés, az nekem gyanús."


A könyv adatai:

Író: Nicolas Barreau

Cím: A szerelem receptjei 

Műfaj: Romantikus, gasztroregény 

Kiadó: Park Kiadó 

Oldalszám: 160 oldal 

Megjelenése: 2021 

Fülszöveg: 

A nő mosolya című kötet előzménye.

Amikor az ábrándos természetű irodalom szakos diák, Henri Bredin menthetetlenül beleszeret az életvidám Valérie Castelbe, a lány olyan elérhetetlennek tűnik számára, akár a Hold. Bármire képes lenne azért, hogy meghódítsa a tengerkék szemű teremtést, de a dolog reménytelennek tűnik. Ám egy napon a Szajna parti könyvárusok ládáiban keresgélve Henrinak egy ütött-kopott, vérvörös bőrbe kötött könyvecskén akad meg a szeme: a 16. századi kis kötetben egy szerelmi bájital receptje is szerepel. Vajon hat-e?


Megtetszett? Itt rendelheted meg -> A szerelem receptjei

Köszönöm szépen a lehetőséget és az élményt a Park Kiadónak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...