2021. máj. 6.

Fejős Éva: Halál emlékül 🔍

Jó pár év eltelt azóta, hogy Fejős Évától olvastam regényt. A Dalmát olvastam az írónőtől, amelyre a helyi kis könyvtárunkban találtam rá. Kellemes emlékként maradt meg bennem a regény, ezért nagyon kíváncsi voltam az írónő új könyvére, a Halál emlékülre is. Ennek főként az volt az oka, hogy az egyik kedvenc műfajomban íródott a regény, a krimiben. ♥️



Röviden a könyvről: 

A történet kezdetén egy csapat férfiról olvashatunk, akik közül néhányan egy sajnálatos baleset közben elvesztették az életüket, míg a szerencsésebbek súlyosabb sérülést szenvedtek. A sztori elkalauzol minket a '60-as évek Mexikójába, ahol az élet merőben más volt, mint ma. Járj nyitott szemmel és drágán add a bizalmadat. De ami a legfontosabb, a család az első és ne feledd, az életben néha csak tovább kell lépni a saját boldogságod érdekében. 

Véleményem a könyvről: 

Nagyon izgatott voltam a könyv iránt és meglepődtem, hogy a kötet elején több szemszögből is olvashattuk a sztorit, főként férfiak szemszögéből. Ez nagyon klassz bevezetés volt, hiszen így volt némi emlékünk a balesetben résztvevő túlélőkről. A kötet elején rögtön több gyilkossággal is szembe találjuk magunkat, amelyek rendkívül izgalmasak voltak, hiszen nem lehetett tudni ki is valójában a gyilkos. A bevezető után Diana életét kísérhetjük úton, aki egy bűnügyi riporter. A férje néhány éve elhunyt és két gyermeket nevel egyedül. Már első pillanatban is szimpatikus karakter volt a számomra Diana, mert kitartó volt és mindig a gyerekei voltak számára az elsők. Nem is tudom, hogy milyen lehet fiatal özvegyként élni, miközben rendkívül sokat dolgozott, háztartást vezetett és még gyerekeket is nevelt. Bár a kötet elején még úgy gondoltam, hogy nem lesz egy vidám történet, ennek ellenére nagyon sokat mosolyogtam egyes részeken, amely legfőképpen Ralphnak köszönhető, aki túl élte azt a bizonyos balesetet, amely a regény elején történt. Diana a munkája során azt vette észre, hogy a beleset túlélői sorban elhaláloznak, így nyomozni kezdett az ügy után. Ralph nincs biztonságban, hiszen ő maradt a legutolsó túlélő és valaki valami oknál fogva őt is minden bizonnyal meg akarja ölni. Ám, nem csak Ralph van veszélyben, hanem Diana és a gyermekei is. A gyilkosnak feltűnt, hogy Diana nyomozni kezdett és jó úton járt a nő, hogy leleplezze a gyilkos kilétét. A nyomozás során Diana és Ralph egyre közelebb került egymáshoz és én imádtam ezt a romantikus szálat! Nem volt túl sok, sem túl kevés. Tökéletes volt az a néhány romantikus jelenetet, amelyet az írónő elénk tárt. A gyerekek is nagyon szimpatikusak voltak és szerintem Ralph is tökéletesen betudna illeszkedni ebbe kicsit furcsa, de annál szeretetteljesebb kis családba. 

A gyilkos engem meglepett, mert olyan volt az elkövető aki végig a szemem előtt volt, de valahogy még sem gyanakodtam rá. Vagy csak nem szerettem volna rá gyanakodni, mert okvetlenül megbíztam a karakterében. 

Összességében nagyon tetszett, mert izgalmas, vicces és szórakoztató olvasmány volt, amely teljesen meglepett a végén. Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki egy kellemes olvasmánnyal szeretne kikapcsolódni. :) 

Köszönöm szépen az élményt Fejős Évának! 💓

Hány csillagot érdemel tőlem?

🌠🌠🌠🌠🌠/5 


Kedvenc idézeteim:

"Egyszer az életben találok egy férfit, aki okos, szellemes, intelligens, és remek formában van az ágyban… Aztán ez a pasas hipp-hopp, becsavarodik. Úgy látszik, ilyen az én formán."


"– Jézusom, Diana Hiller, a bájos és határozott újságíró, akinek nincs egy csepp humorérzéke sem! – vágott közbe Ralph.
Bájos és határozott. Hogy lehet egy negyven éves nőt bájosnak találni?"


"Ralph rákacsintott Dianára, és a szemével rimánkodott, hogy fel ne fedje magát. Szép a szemed, gondolta a nő; túl szép ahhoz, hogy sokáig álljam a tekintetedet."


"– Szegény! Én sosem értettem, hogyan lehet emberekre olyan dolgokat ráerőltetni, ami ellen tiltakoznak. Az lehet az eredmény, hogy félresiklik az életük, vagy valami hasonló. Ehhez a pályához egyébként is óriási elhivatottság kell. Csak úgy lehet csinálni, ha szerelmes belé az ember…
Bárcsak én is ennyire szeretném azt, amivel foglalkozom… Dianát magával ragadta, amilyen szeretettel Ralph beszélt a foglalkozásáról.

A könyv adatai:

Író: Fejős Éva

Cím: Halál emlékül 

Műfaj: Krimi 

Kiadó: Erawan Kiadó 

Oldalszám: 304 oldal 

Megjelenése: 2020 

Fülszöveg: 

Egy ​autentikus, vérbeli Fejős Éva-krimit tartasz a kezedben, kedves Olvasó. Egy elveszettnek hitt kéziratot, ami véletlenül, egy nagy selejtezés alkalmával került elő Éva anyukájának egyik titkos szekrényéből. Éva ezt a könyvet 1989-ben saját magának és édesanyja titkos fiókjának írta, még táskaírógépen, a tőle azóta megszokott élvezettel. Hősünk, jelen esetben a szerző nem a rövid memóriája, hanem számos megírt története okán már nem is emlékezett erre a könyvére, de mivel édesanyja megfenyegette, hogy kidobja a papírkupacot, rémülten belekezdett az olvasásába. És ez egészen elrepítette őt a hatvanas évek Mexikójába, majd egy amerikai napilap szerkesztőségébe. A főszereplő, láss csodát, újságírónő, aki bűnügyi rovatot vezet. Hamarosan felfigyel rá, hogy egy régi mexikói utazás résztvevői sorra meghalnak. Az újságíró nyomozni kezd, és ebben jóképű segítsége is akad.

Az izgalmas krimi végét ennyi év elteltével maga a szerző sem tudta kitalálni, és mivel ő is bevonódott a történetbe és együtt izgult – szinte olvasóként – a szereplőkkel, így egyértelmű volt számára, hogy ez a kötet különleges meglepetés lesz az olvasótáborának.

Íme, a kis híján elveszett, majd megkerült Fejős Éva-krimi! Lapozd fel, ugorj bele egy izgalmas világba, és felejtsd el a gondokat!


Megtetszett? Itt megrendelheted -> Halál emlékül 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Soman Chainani: Szörnyek és Szépek | Tizenkét hátborzongató mese |

 Őszintén szólva 28 évesen is odáig vagyok a mesékért. Titokban nagyon izgalmasnak találom a sötét, misztikus és hátborzongató történeteket....