2023. febr. 26.

Stefanie Stahl: Ilyen vagyok

 Mindig is nagyon érdekeltek az önismerettel foglalkozó könyvek, ezért Stefanie Stahl: Ilyen vagyok című könyvét is izgatottan vettem a kezembe. 

Stefanie Stahl népszerű pszichológia könyvek szerzője, ezért biztosan ismerősen cseng számotokra az írónő neve. Számomra az Ilyen vagyok című könyve volt az első, amelyet elolvastam tőle, de biztosan nem az utolsó. 

A könyvben található személyiségteszt elvégzése után megismerhetjük a karakterprofilunkat. Összesen 16 személyiségtípust ismerhetünk meg a könyvben, részeletesen leírva munkatársként, baráti, szerelmi és szülő kapcsolatként is. 

E= extraverzió 

K= konkrét 

É= érző döntéshozó 

R= rendezett 

I= introverzió 

A= absztrakt 

G= gondolkodó döntéshozó 

L= laza 

A 16 miniszter: 

IAGL = Teóriaminiszter 

EAGL= Jövőminiszter 

IAGR= Stratégiaminiszter 

EAGR= Kompetenciaminiszter  

IAÉL= Erényminiszter 

EAÉL= Ötletminiszter 

EAÉR= Kapcsolatminiszter 

IAÉR= Felismerésminiszter 

IKÉR= Harmóniaminiszter 

EKÉR= Szociális miniszter 

IKGR= Preciziós miniszter 

EKGR= Tervezési miniszter 

IKÉL= Toleranciaminiszter 

EKÉL= Szórakozásmimiszter 

EKGL= Válságminiszter 

IKGL= Szabadságminiszter 

A könyv első fele megismerteti velünk a négy pszichológiai dimenziót. Nagyon érdekes volt olvasni részletesebben a dimenziókról, hiszen rengeteg újdonságot tárt fel számomra. Igazán tetszett a könyvben, hogy egy rövid kezelési útmutató is helyet kapott benne, hogy hogyan is bánjunk a különböző dimenziókkal: absztrakt, konkrét, érző/gondolkodó döntéshozó és a rendezett/laza ember típusokkal. Miután megismerhettük a négy dimenziót a 16 miniszter jellemzőit mutatja be számunkra a szerző. A kedvenc részem a könyvből az a teszt kitöltése volt, amely során megtudhatjuk, hogy mi melyik miniszter csoportba is tartozunk. Összesen 40 kérdést tartalmaz a teszt, illetve egy értékelési útmutatót is. A mellékelt táblázat segítségével megtudhatjuk, hogy milyen csoportba is tartozunk, bár előfordulhat, hogy akár több is jellemző ránk. Velem is ez fordult elő, hiszen konkrétan nem tudtam magamat egy csoportba bekategorizálni. Viszont a leírt csoportok elolvasása után rájöttem arra, hogy a megérzésem helyes volt és valóban kevert típus vagyok. Bár nem könnyű így élnem, mert nehéz rajtam kiigazodni, olykor még saját magamnak is fejtörést okozok. 

Stefanie Stahl Ilyen vagyok című könyve nagyon hasznos volt a számomra és örülök, hogy elolvastam. Akik szeretnének többet megtudni magukról és érdekli őket az önismeret, az önfejlesztés vagy egyszerűen csak kíváncsiak a különböző személyiségtípusok megismerése iránt, azoknak csak ajánlani tudom a könyvet! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...