2020. márc. 26.

Mészáros Dorka: Kiszámolós


Mészáros Dorka könyvével molyon találkoztam és nagyon meglepődtem azon, hogy ez bizony egy kalandkönyv. Ez azt jelenti, hogy te alakíthatod a szereplő cselekvéseit és a sztori alakulását.
Nekem ez volt az első kalandkönyvem és NAGYON-NAGYON tetszett! ❤

Röviden a könyvről:

A történet főszereplője Birdie, egy tizenöt éves kamaszlány. Birdie szabadidejében nagyon szeret verseket írni és igazi álmodozó, romatikus alkatú leányzó. Természetesen, mint a legtöbb tinédzsert őt is a szerelem érdekli a leginkább és három kiszemeltje is van. De vajon melyik srác lesz a befutó? Nos, ezt mi olvasók dönthetjük el!


A fiúk:

Beni:

Beni egy igazán laza srác, aki modellkedik és nagyon szeret táncolni. Helyes srác és talán már túlságosan is odafigyel a külsejére. Én benit nem kedveltem, mert nem is igazán tudta, hogy mit akar. Emelett gyakran volt féltékeny. 
Egy másik randijelölt sráccal többször is összezörrentek és őszintén szólva nem tudtam kiigazodni ezen a fiún. Egyszer jófej volt és vidám, igazi társaságkedvelő ember. Máskor pedig féltékeny és sértődékeny. Az én történetemben természetesen nem ő lett a befutó, mert én nem rajongok a Benihez hasonló srácokért. Viszont véleményem szerint Birdiehez ő illett a legjobban. Ők már évek óta legjobb barátok voltak, így meg volt köztük az összhang és remekül kiegészítették egymást. Ha a táncos lábú és barátságos fiúkat kedveled, Beni tuti befutó lesz nálad! 

Márk:
Márk egy művészlelkű srác, aki roppant érzékeny, figyelmes és okos. Zongorázik és tipikusan olyan srác, aki megbabonázza a lányokat. Megértem a regény főszereplőjét vagyis Birdie-t, hogy teljesen odáig volt Márkért, hiszen jóképű és érzékeny fiú. Én is nagyon megkedveltem a karakterét és számomra ő lett az ezüst érmes a három fiú közül. Birdie-vel sok a hasonlóságuk és talán pont ezért volt kevésbbé izgalmas az ő kapcsolatuk. Szerintem ők inkább jó barátok lehetetnének, mint sem szerelmes pár. Ha az érzékeny, művészlelkű srácokat kedveled, Márk biztosan belopja magát a szivedbe! 



Jakab:
Jakab volt számomra a kedvenc srác, sőt a kedvenc karakterem az egész regényből. Mindenki rossz fiúnak gondolja, hiszen sok zűrbe keveredett és a verekedés sem áll messze tőle. Viszont a lelke mélyén a legaranyosabb srác, akit el lehet képzelni. Sok titkot rejt magában, amelyet csak kevés embernek mutat meg. Ezért nagyon érdekesnek találtam az ő karakterét és elsőként vele hoztam össze a történetben Birdie-t, de sajnos azt kell mondanom, hogy egyáltalán nem illettek össze. Úgy gondolom, hogy Birdie-t azt vonzotta Jakabban, hogy rossz fiú és mint tudjátok, a tiltott gyümölcs a legédesebb. Ahogy Jakabot megismertem, sokkal jobban illene hozzá egy csendes, kedves és hozzá hasonlóan titokzatos lány. Birdie túl cserfes és társaságközpontú volt Jakabhoz. Ha szeretet a rejtélyes fiúkat, Jakab tuti megbabonáz majd a tekintetével!

Szerintem kivel illik össze Birdie? Benivel aranyos párt alkotnának és jól kiegészítenék egymást. Jó ideje ismerik egymást, barárok, ezért biztosan boldogak lennének együtt. 


Mi tetszett a könyvben? 

Nagyon tetszett a könyvben az, hogy saját magam alakíthattam a főszereplő történetét. Szuper kreatívnak tartom Mészáros Dorkát és remélem, hogy még sok-sok könyvet olvashatunk tőle a közel jövőben. A kedvenc szereplőm Jakab lett, mert imádom a hozzá hasonló érzékeny lelkű, de rossz fiús kinézetű srácokat. Mindig megvesznek kilóra a hozzá hasonló karakterek és ez most sem lett másképp. Imádtam és csak ajánlani tudom mindenkinek! Leginkább az ifjúsági történetek kedvelőinek! 


Kedvenc idézeteim:

"Jakab fura srác. Nagyon. Folyton bámul. Nem úgy ahogy mások szoktak, az ő bámulásától libabőrös leszek és feláll a tarkómon a szőr. "

" A fiúk furàk, Jakab pedig az összes többinél furább. Egy vérbeli rossz fiú, fenegyerek, vad, közben meg bármiben fogadnék, hogy még sem az. "

" Fekete angyal
Takarj be szárnyaiddal
Karoddal védj meg "
 
"Sötét olajfolt
Igéző szemek
Elbújnék, de nem lehet
A te szentélyed
Motorbőgés, tintacsepp
Egy vers és megismersz
Egy vers és megismerlek "

Hány csillagot érdemel tőlem? ⭐⭐⭐⭐⭐ /5

A könyv adatai:
Író: Mészáros Dorka
Cím: Kiszámolós
Műfaj: Kalandregény, Ifjúsági, Romantikus
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadási év: 2020
Oldalszáma: 288 oldal

Fülszöveg:

Birdie, a talpraesett tizenöt éves költőpalánta három fiút is kiszemelt magának, és mindhárman ott lesznek aznap este a buliban. A lánynak azonban nincs könnyű dolga: idegesítő vendégek, segíteni akaró barátok, egy nagypályás ex és a saját kétballába is akadályozza abban, hogy jól érezze magát.
És hogy melyik srác lesz a befutó? A laza, táncos Beni, a zárkózott, titokzatos Jakab vagy a zongorista, művelt Márk? A döntés rajtad áll! Irányítsd Birdie-t és rakd össze a te sztorid! Csak egy tánc? Csók? Ölelés? Randi? Apró flört? Inkább semmi? Bármi megeshet, az is, hogy Birdie szingliként zárja az estét. A választás a te kezedben van! Lapozz és fejezd be akár huszonnégy különböző módon a történetet!
A történetet Zsidró Dominik versei egészítik ki.
Egy könyv, három borító. Melyik illik hozzád? Vagány? Romantikus? Visszafogott? A döntés a te kezedben van. Keresd a kedvencedet a könyvesboltokban vagy online!
Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT 
Mészáros Dorka író, kriminológus, kommunikációs szakértő. 2016 nyarán megjelent első könyve egy tinikrimi. Műveiben nagy szerepet kap az érzékenyítés, az önmeghatározás, az empátia és a nyitottság. Az írás mellett a Detektika elnevezésű interaktív nyomozójáték vezetője. Imádja a Nightwist, mardekáros, kedvenc színe a zöld, ha teheti, csokis-sós pop-cornt kér a vurstliban. 

Borító:

Összesen három borítóban kapható a Kiszámolós című regény. Nekem mindegyik nagyon tetszik, főleg a színe! Egyszerű, de imádnivaló és nem utolsó soban tökéletesen illik a történethez.

Te melyik vagy? Vagány? Visszafogott? Romantikus? 1 könyv 3 borítóval és 24 lehetséges befejezéssel: mindenben te dönthetsz!

Érdekesség:

Van egy teszt, amely megállapítja, hogy hozzád melyik srác illene. Nagyon jópofa teszt és képzeljétek, Jakab illik hozzám! ❤ Pont ő a kedvencem a három srác közül. :)
A teszt linkje -> KATT 
Köszönöm szépen a Menő Könyvek Kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet! Egy élmény volt! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...