2020. márc. 20.

Vicki Grant: 36 kérdés, amitől rád kattantam

Vicki Grant: 36 kérdés, amitől rád kattantam című regénye már sokszor szembe jött velem a Youtube-on, ahol párok készítettek róla közös videót és megválaszolták a könyvben lévő 36 db kérdést is. Személy szerint nekem nagyon tetszettek ezek a videók, így már egy ideje terveztem elolvasni a könyvet és most végre volt rá időm is.

Véleményem a könyvről:

A regény főszereplője egy 18 éves lány és egy 19 éves fiú, névszerint Hildy és Paul. A történet eleje számomra nagyon érdekesen kezdődött, hiszen Hildy egy pszichológiai kísérletre jelentkezett, s bár sokat töprengett rajta a lány, hogy végül belevágjon-e a kísérletbe, végül az igen mellett döntött. Én még sosem hallottam ezidáig efféle vagy hasonló kísérletről és talán pont emiatt fogott meg igazán a sztori mozgatórugója. 
Paul
A kísérletről annyit kell tudni, hogy néhány alapvető kérdésre kell válaszolni, mint például, hogy lányok vagy a fiúk iránt vonzódik-e valaki. Ez azért fontos, mert figyelembe veszik a párválasztásnál. Majd a párválasztás után 36 kérdést kell megválaszolni a pároknak. A kérdések eleinte érdekesek voltak, viszont az nem igazán tetszett, hogy több kérdésben is szerepelt a halál téma. Ez egy kissé melankólikussá és szomorúvá tette az egyébként szuper szórakoztató alapötletet. A szereplők közül Paul-t sikerült megkedvelnem. Nagyon tetszett, hogy a fiú laza volt és szólimondó. Ezenkívül jó humora volt és sokszor csalt mosolyt az arcomra olvasás közben. 
Hildy-t ezzel szemben egyáltalán nem sikerült megkedvelnem. Próbáltam tényleg megérteni és megszeretni a karakterét, de egyszerűen nem ment. Nagyon emlékeztett az egykori csoporttársamra abban, hogy annyit beszélt, hogy belefájdult a fejem.
Hildy
Nos, Hildy is pont ilyen volt. Egyszerűen nem értem, hogy mi viszi rá arra az embert, hogy ennyit beszéljen, ráadásul teljesen random témákról, amelyek csak úgy eszébe jutottak. Semmi összeszedettség nem volt ebben a lányban. Az sem volt szimpatikus tulajdonsága nekem, hogy beszólogatott egy olyan srácnak, akik alig pár perce ismert csak és előítéleket alkotott vele szemben. Az előítélet gáz, nem menő. 👎 
Előszőr ismerd meg a másikat. 
Ne ítéld el, azért mert másképp viselkedik vagy gondolkodik, mint te. 
Attól mert valakinek nincs szófosása, attól még nem hülye. Csak lehet, hogy nem szeret túl sokat dumálni, hanem helyette csendes megfigyelő. 
Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de sajnos ez a könyv pont ezekért nem nyerte el a tetszésemet. 
A szerelmi háromszög sem volt éppen a legjobban megírva. Ezt fölösleges drámának éreztem olvasás közben. 


Ami tetszett a könyvben:

Ami nagyon tetszett a könyvben, hogy a lány nem félt kezdeményezni. Kezdek én is arra gondolni, hogy manapság már a lányoknak kell lépést tenniük a srácok irányába. Lehet, hogy csupán divatról van szó, vagy a srácok túl félénkek. De az biztos, hogy amelyik lány mer kezdeményezni, azt én bátornak és klassz csajnak tartom, ezért jár egy piros pont Hildynek, a sok rémes tulajdonsága mellett is. 
Elsőként három csillagot szerettem volna adni a könyvre, de a kezdeményezés miatt megadom a négy csillagot, mert szerintem klassz dolog és szeretem a bátrabb főhősnőket. 

Kedvenc idézeteim:

"A jó dolgokkal mindig együtt jár valamennyi rossz is."

"Jobban fáj az igazság, ha elôtte sokáig a föld alatt rohasztották."

Hány csillagot érdemel tőlem? ⭐⭐⭐⭐/5


A könyv adatai:

Író: Vicky Grant
Cím: 36 kérdés, amitől rád kattantam
Műfaj: Ifjúsági regény, romantikus
Kiadó: Menő Könyvek
Kiadási év: 2018
Oldalszáma: 288 oldal

Fülszöveg:
HILDY és PAUL egy pszichológiai kísérletre jelentkeznek, ami arra a kérdésre keresi a választ: megtervezhető a szerelem? A kísérlet 36 kérdést tartalmaz, köztük azt: „mi a legszörnyűbb emléked?” vagy „mikor énekeltél magadnak utoljára?”. Mire Hildy és Paul végigérnek a kérdéssoron, mindketten sírtak és nevettek, hazudtak és összezavarodtak, elmenekültek és visszatértek és az őrületbe kergették egymást. És mindketten rájöttek a titokra, amit a másik olyan elszántan próbált elrejteni. De vajon egymásba is szerettek?
Vicki Grant 15 díjnyertes regény szerzője. Vicces és okos, fiatal felnőtteknek írt regényei szerte a világban sikert arattak. A regényírás mellett forgatókönyveket reklámszövegeket ír. Kanadában él, Nova Scotiában. 

Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT


Eredeti borító:

Az eredeti borító nekem túl egyszerű, ezért én a magyar verzióra adok egy szavazatot. A mi borítónknak nagyon tetszik a színe és az, hogy a két főszereplő egymás kezét fogjàk. 

Köszönöm a Menő Könyvek Kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...