2020. szept. 13.

Király Anikó: Semmi pánik!

Király Anikótól volt már szerencsém elolvasni a Strand, papucs, szerelem című könyvét, amely hatalmas kedvencem lett! Ezért hatalmas lelkesedéssel kezdtem bele a legújabb regényébe, a Semmi pánikba is. 

Röviden a könyvről:

A regény főszereplője egy gimnazista lány, Lea. Lea nem egy hétköznapi lány, hiszen míg a többi tinédzsernek be nem áll a szája, addig belőle harapófogóval kell kihúzni a szavakat. Ez rossz dolog lenne? Véleményem szerint nem, mert nem mindenki szeret sokat beszélni és teljesen normális, hiszen minden ember más és más. 
Igen ám, de mi van akkor ha a suli legszótlanabb diákját kérik fel, hogy tartson beszédet az egész iskola előtt? Lea előtt hatalmas kihívás áll, amely során számtalan új kalandban is részt vesz.  Eközben a lapokon keresztül megismerhetjük Andris, Gabi és Dani történetét is. Igazi ifjúsági regény, amely szórakoztatóan mutatja be az olvasók számára a diákok nehézségeit, amelyekkel talán több fiatal küzd, mint azt gondolnánk. 

Család
Barátság
Bátorság
Őszinteség

Véleményem a könyvről:

Ahogyan a könyvajánló elején is említettem hatalmas lelkesedéssel kezdtem neki a könyvnek. Bevallom őszintén, hogy az első lapokon meglepődtem, mert a bevezetés igen különlegesre sikeredett. Igazán meglepő volt, hogy időben sok évet visszautaztunk. A bevezetés után már egy igazi ifjúsági történetet mesélt el nekünk az írónő, aki komolyabb témákat dolgozott fel. Igazán tetszett, hogy a főszereplő lány, Lea kissé különc volt. Érdekes szereplőnek tartottam és kíváncsi vagyok arra, hogy vajon Király Anikó kiről mintázhatta a lány karakterét. Vagy esetleg csak úgy a képzeletéből született meg a hétköznapinak semmiképpen sem mondható tini személyisége.
Közel állt hozzám Lea karaktere, mert a suliban én sem beszéltem sokat. Csendes voltam, ezért sokan furának is tartottak. Beszélgetés helyett jobb szerettem a könyvek világába utazni, ahol varázslatos kalandok várták rám. Ha nekem mondták volna azt, hogy a suliban egy beszédet kell mondanom az egész iskola előtt, nos biztosan remegtem volna, mint a nyárfa levél és izgalmamban, tuti, hogy valami szerencsétlenséget csináltam volna. Mint pl.leestem volna a színpadról. Amely egyébként megtörtént eset. 😅
Leán kívül még nagy kedvencem volt Kókusz, aki a pozitív személyiségével és barátságos, közvetlen viselkedésével hamar belopta magát a szívembe. Kedvenc jelenetem volt, amikor egy 12 éves kissrác társaságában a vonaton igen vicces szituációba kerültek Leával együtt. Jót szórakoztam a regényen, de még is sok mindenen elgondolkodtatott. Azt hinnénk, hogy az iskolásoknak könnyű élete van. Csak tanulniuk kell, házit írni és barátokkal szórakozni. De ez nem igaz. Nagyon sok fiatalnak igen komoly problémái vannak. Talán pont annak a menő diáknak is vannak problémái, akiről nem is gondolnánk. Szeretem a hasonló történetét, amelyek arra késztetik az agyamat, hogy napok után is egy-egy jelenetet éljek át a regényből. 
Összességében engem meglepett a komolysága miatt a regény és talán pont ezért egy picurkát szomorú is vagyok, mert egy nagyon vidám történetre vágytam, de ennél jóval mást/többet kaptam. Bízom benne, hogy Király Anikó még sok-sok fantasztikus történettel fog minket megajándékozni! Köszönöm szépen az élményt és a lehetőséget a Menő Könyvek Kiadónak!

Kedvenc idézetek:

"– Akkor legalább fogd meg a táskámat, ha már a mosolyoddal idecsábítottál – dobta az ölembe a hátizsákját, ami bár nem volt nehéz, landolás közben sok minden csörömpölt benne.
– Nem is mosolyogtam rád! – tört ki belőlem.
– Nem, de most már beszéltél!"

"A nap további részében úgy éreztem magam, mint amikor Stuart Mária segítséget kért I. Erzsébettől, mire az két évtizedre a Fotheringay-kastélyba zárta. Mondjuk, a kastélyosdit egy rakat történelmi könyv társaságában elfogadtam volna, bár a lefejezés nélkül."

"– Amúgy m-miért tartottad meg azt a fotót?
Anya lábával a szőnyeg szélét gyűrögette, majd rám mosolygott.
– Arra emlékeztet, hogy néha a legnagyobb hibákból lesznek a legjobb dolgok – karolta át a vállam."

"– Én azt nem hiszem el, hogy ennyire szőrösszívűnek tetszik lenni. Tudom, hogy valahol mélyen, a kalauz zubbony alatt érző lélek lapul.
– Az az érző lélek meghalt, amikor a spájzban rajtakaptam az asszonyt egy futárral. Azóta rá se bírok nézni a krumplira."

"– …Minek rontsam el a tökéletes hétfőmet egy olyan srác miatt, aki női kabátot visel? Ha lenne kutyám, ami fázna a hidegben, még arra se adnék ilyen kabátot.
– Ez egy uniszex farmerdzseki, aminek rózsaszín gombjai vannak. A rózsaszín a szeretet színe. És csökkenti az agresszivitást. Talán neked is hordanod kéne valami rózsaszínt a sok fekete helyett."


Hány csillagot érdemel tőlem? 🌠🌠🌠🌠/5


A könyv adatai:
Író: Király Anikó
Cím: Semmi pánik!
Műfaj: Ifjúsági regény
Kiadó: Menő Könyvek Kiadó
Megjelése: 2020
Oldalszám: 342 oldal
Fülszöveg:

Leának az is nehezére esik, hogy hot-dogot kérjen magának az iskolai büfében, mégis őt kérik fel, hogy beszédet tartson az egész iskola előtt. Andris rájön, hogy sosem lesz belőle sportcsillag. Gabi mindenkinek hazudik a jövőjével kapcsolatban, Dani pedig elszánt harcot vív mostohaapja ellen, miközben szeretne találkozni a biológiai apjával. Ők Diósvámhatár balszerencsés babái, akik éppen akkor születtek, mikor meghalt a falu babonás polgármestere, és meg vannak róla győződve, hogy katasztrófa az életük. Aztán felbukkan a rejtélyes Kókusz, akinek nem csak hogy kókuszillata és furcsa figurákkal telerajzolt farmerdzsekije van, de különös tehetsége is ahhoz, hogy megváltoztassa mind a négyük életét.
Király Anikó, a Strand, papucs, szerelem és a Csak barátok? szerzője újra letehetetlen, szívfacsaró és vicces regényt írt, nemcsak vonaton ingázóknak.

Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Soman Chainani: Szörnyek és Szépek | Tizenkét hátborzongató mese |

 Őszintén szólva 28 évesen is odáig vagyok a mesékért. Titokban nagyon izgalmasnak találom a sötét, misztikus és hátborzongató történeteket....