2023. jún. 1.

Reeli Reinaus: Morten és az eltűnt világok 👻

 Reeli Reinaus: Morten és az eltűnt világa a Metropolis Media kiadó jóvoltából jelent meg idén tavasszal. Elsőként a gyönyörű borítója fogott meg, amely Nagy Gábor keze munkája. Majd miután elolvastam a fülszövegét azt éreztem, hogy nekem mindeképpen el kell olvasnom a regényt. A Popcorn sorozatban megjelent kötetek eddig sosem okoztam számomra csalódást és most sem lett ez másként. Morten és az eltűnt világok egy különleges történetet mutat be az olvasónak, valósághű szereplővel, valamint egy csipetnyi mágikus realizmussal.

Röviden a könyvről: 

Morten és az eltűnt világa című regénynek a főszereplője egy fiatal, gimnazista srác, Morten. Morten édesanyja Finnországban dolgozik, az édesapját sosem ismerte. Így a nagybátyjával él, aki rendkívül rosszul bánik a fiúval. A fiúnak nemcsak azt kell elviselnie, hogy szegény és éhezik, hanem az alkoholista nagybátyja veri is őt. Morten számára a fényképezés jelenti a boldogságot. Kedvenc helye a közeli lapály, ahol a természetet szokta csodálni és fotóként megörökíteni. Egy éjszaka találkozik a titokzatos szellem lánnyal, Emilie-vel. 

Véleményem a könyvről: 

Nagyon izgatott voltam a könyv iránt és alig vártam, hogy elolvashassam. A hűvös és esős május abszolút megadta a könyv kissé mélabús hangulatát. Viszont, ahogy a májusi idő, úgy a könyv is okozott számomra derűs pillanatokat. Igazán kedveltem Morten karakterét, mert volt neki tartása, eszes és erős jellem mutatkozott meg számomra a regény olvasása közben. Sajnáltam őt, amiért ennyi rossz dolgon kellett keresztül mennie és csodáltam egyben a kitartását is. A nagybácsi karaktere nem kapott túl sok szerepet a könyvben, de amit kapott az is éppen elég volt ahhoz, hogy teljesen mértékben megutáljam. Az anyuka karaktere bár pozitívként volt feltüntetve, számomra ő is a megatív szereplők között kapott helyet. Nem igazán értettem, hogy a fiát miért nem vitte magával Finnországba. Én úgy gondolom, hogy egy anya sose hagyja el a gyermekét, történjék is bármi. Szegényebb már úgy sem lehetett volna Morten, de boldogabb mindenképpen ha az édesanyja magával viszi. Bevallom őszintén, hogy a fülszöveg alapján úgy gondolom,  hogy a misztikum nagyobb hangsúlyt fog kapni a könyvben, de meglepetésemre ez nem így lett. Emilie, a szellem lány karaktere inkább a kötet első felében kapott kiemelten fontos szerepet. A későbbiekben Morten megismerkedett egy korabeli lánnyal, akit nagyon kedvelt, de lelkiismeretfurdalása volt az érzelmei miatt, hiszen Emilie is fontos volt a számára. Megbízott a lányban és úgy érezte, hogy bármit elmondhat neki. Különös barátság bontakozott ki Morten és Emilie között, amelyről én szívesen olvastam volna akár többet is. A kötet bemutatta Morten hétköznapi, iskolás napjait is. Jó volt olvasni, hogy az iskolában elfogadó barátokat talált és amennyire nem bízott meg bennük Morten eleinte, a későbbiekben sokkal nyíltabb lett velük szemben. 

Összességében nagyon tetszett a könyv és örülök, hogy hallgattam a megérzésemre, hogy elolvassam a regényt. 

Kedvenc idézeteim: 

"A mai nap bebizonyította, hogy a legreménytelenebb helyzetből is van kiút."

"– Tudtad, hogy mindenkinek van egy saját csillaga? Ami addig ragyog az égen, amíg az ember él. Ha meghal, akkor a csillag is örökre kihuny."

"Hiszen ő más világból származott, mint ők. Egy olyan világból, ahol az emberek folyton a pénz és az ennivaló miatt aggódtak, és amiatt, hogy vajon mit gondolnak róluk mások. És széggyellik magukat. És ez a világ egyre inkább elnyelte őt is. Mint egy feneketlen láp.
Mint a láp, amely elnyelte Emiliét.
Egyszer régen."

Hány csillagot érdemel tőlem ? 

🌠🌠🌠🌠🌠/5 

A könyv adatai:

Író: Reeli Reinaus 

Cím: Morten és az eltűnt világok

Kiadó: Metropolis Media Group 

Műfaj: Ifjúsági, mágikus realizmus

Oldalszám: 168 oldal 

Megjelenési év: 2023

Fülszöveg: 

Reeli Reinaus észt néprajzkutató-író mágikus realizmus jegyében íródott ifjúsági regénye a finn lápvidéken játszódik. Ennek közelében él a hányattatott sorsú, tizenéves Morten, akinek az anyja Finnországban dolgozik, őt pedig alkoholista nagybátyja neveli. A fiú imád fényképezni, gyakran kijár a közeli lapályhoz, hogy a természetet fotózhassa. Egy éjszaka véletlenül összetalálkozik Emilie-vel, akivel barátságot kötnek. Morten azonban hamarosan rájön, hogy a titokzatos lány nem hagyhatja el a lápot…


Megtetszett? Itt megrendelheted👉Morten és az eltűnt világok👈


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...