2020. júl. 13.

Böszörményi Gyula: Szer'usz világ (Ambrózy báró esetei V.)

Még mindig emlékszem arra a sötét, borongós és hideg napra, amikor a könyvtárban megpillantottam egy fehér borítós könyvet. Leemeltem a polcról és pár másodpercig gyönyörködtem a letisztult és egyszerű borítójában. Majd megfordítottam a könyvet, elolvastam a fülszövegét és nem is volt kérdés a számomra, hogy kikölcsönzöm-e a regényt. Ennek a könyvnek a címe: Leányrablás Budapesten volt. Pár napra rá el is kezdtem olvasni és íme itt vagyok 3 év után, immár öt teljes kötet és kettő kiegészítő kötet elolvasása után, amelyeket mind odaadó szeretettel, kíváncsisággal és izgalommal olvastam el.

Röviden a könyvről:

A Szer'usz világ főszereplője most kivételesen Márika, aki eddig is híres volt a termetét meghazudtoló bátorságáról, szókimondóságáról, hűségéről és cserfességéről. A történet 1901-ben játszódik. Ambrózy Richárd éppen lábadozik a Nász és téboly c.kötet végén történt baleset után. Minden csendes és nyugodt, mind addig míg Márika nem kap egy levelet, amelyben az áll, hogy a lány személyesen menjen el egy megadott címre, ugyanis a szülei után maradt hagyatékot szeretnék oda adni neki. Sajnálatos módon Márika bokája megsérült, így Milike fog neki segíteni. Ám Milit tőrbe csalják és gyilkosággal vádolja őt a rendőrség. Richárd lázasan fekszik az ágyban, így aki a segítségére és megmentésére indul a báró kisasszonynak, nem mást, mint a roppant sokoldalú Márika. Vajon sikerül megmentenie Milit a börtön büntetéstől?

Véleményem a könyvről:

Mindig is kedveltem Márika karakterét, mert hűséges, humoros és őszinte lány. Viszont azt el kell mondanom nektek, hogy kissé különösnek tartottam azt, hogy ennek a kötetnek ő maga lesz a főszereplője és saját maga fog megoldani egy bűntényt. Szerencsére pozitívan csalódtam Márikában és élveztem a sajátos gondolatait, amelyek néhányszor itt-ott számomra elsőre érthetetlenek voltak, de végsősorban teljesen megérdemelte Márika a főszerepet.
Kifejezetten tetszett a kötetben, hogy két bűntény megoldása is felpörgette az agytekervényemet. Mindkettő történetet nagyon élveztem olvasni, de talán egy fokkal izgalmasabbnak találtam a börtönben lévó fiatal lány történetét.
Ami mellett pedig nem tudok szó nélkül elmenni az Isti és Márika közt lévő kapcsolat. Imádom a kettőjük szócsatáját és alig várom már azt a pillanatot, hogy ők ketten egy pár legyenek. Nagyon szuper kis csapatot alkotott Márika, Herrdoktor és Isti. Abszolút kedvenc karaktereim voltak az egész történetben.
Röviden szólva számomra hozta Gyula Úr ebben a kötetben is a magas színvonalú történetet, izgalmat és rejtély megoldást. De a kedvencem  még mindig az Ármány és kézfogó ❣️

Imádtam! ♥️


Kedvenc idézetek:

"– Hörbölje szépen a báró úr! – mondtam néki a grófnőmamától tanult szigorral. – Nincs az úgy jól, hogy fiatal férfiként ezt az idegen ágyat nyomja, mikor a sajátjában is bőséggel volna dolga.
Azt, hogy akkor az a három marha férfiember, a Rudnay, a Tarján, meg a Zsarnay min röhögtek annyira, még ma sem értem igazán, a mi bárónk viszont kanállal a kézben reám nézett, és csak annyit mondott:
– Köszönöm, Márika!"


"– Ha valami baja esik kendnek… – mondtam, mire ő csillanó szemmel közbevágott:
– Tán hiányoznék a komorna kisnaccsádnak?!
– Kórságot – fújtam rá. – Csak éppeg nem tudom, miként számolnék el magával a grófnő mamának."

"– Maga hülye, gyermekem?
– Néhanapján – adtam néki igazat, majd mélyen a szemébe néztem, hogy lássam, hazudik-e."

"A szúnyog zúghat, sőt, belénk is csíphet, ám mi akkor sem tartjuk méltónak a figyelmünkre: ezt hívják úgy, hogy úri tartás!"



Hány csillagot érdemel tőlem? 🌠🌠🌠🌠🌠/5


A könyv adatai:
Író Böszörményi Gyula
Cím: Szer'usz világ
Sorozat: Ambrózy báró esetei V.
Műfaj: Krimi
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadási év: 2019
Oldalszám: 358 oldal
Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

1901. ​márciusa. Ambrózy Richárd bárót meglőtték. A Rókus kórház magánkórtermében élet és halál közt lebegő hírneves budapesti magánzó detektív mellett fiatal hitvese, Hangay Mili őrködik egészen addig, míg egy nap rá nem ront a rendőrség, hogy gyilkosság vádjával letartóztassa.
Ambrózy báró tehát „dögrováson”, a neje vizsgálati fogságban van, így látszólag senki sincs, aki a fiatal házaspárra zúduló, rémálomhoz hasonlatos cselszövés háttere után kutakodjék. Senki, csupán a kis Mück Mári, a cserfes tabáni zsebtolvajlányból lett „társaskodónő” és cseppet sem „komor” komorna, aki a maga szélütött módján kezd a nyomozásba, melynek során magával a véres kezű Pesztonkával, a századforduló Budapestjének legrettegettebb bűnözőjével találja szemben magát.
A rendkívül népszerű Ambrózy báró esetei című sorozat legújabb kötete bő humorral, meghökkentő fordulatokkal, számos valóban élt szereplővel és valós eseménnyel ízesített, kalandos időutazást kínál olvasóinak a korabeli Budapest legközepébe és főleg annak alvilágába.

Megtetszett? Itt rendelheted meg-> KATT

Köszönöm szépen az élmény kedves Gyula bá és a Könyvmolyképző Kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Liz Braswell: A vén idő mesél 🥀

 A Manó Könyvek kiadó jóvoltából ismént egy nagyon izgalmas Sorsfordító történetet ismerhettem meg. Az egyik kedvenc Disney mesefilmem A szé...