2024. jan. 21.

Mund László: A Kövér és a Sovány

 Nagyon szeretem a különleges mesekönyveket, ezért Mund László A Kövér és a Sovány című könyvét mindenképpen szerettem volna elolvasni. 

Nem sietettem el az olvasását, hiszen ősszel kezdtem el és decemberben fejeztem be a könyvet. Pár naponta elolvastam egy-egy történetet, amely során pozitív élményekkel lettem gazdagabb minden mese megismerése után.

Ahogy a könyv elején található ajánlásban is említi a szerző, nem csak gyerekeknek hanem minden kedves, gyermekszívű felnőttnek is ajánlja a történetet. 

"Ezt a könyvet minden gyermeknek és gyermekszívű felnőttnek ajánlom, akiknek az évtizedek során mesét mondtam, vagy mesélni fogok."

(Mund László)

A Kövér és a Sovány című mesekönyv két jóbarátról szól. Egy mindig vidám és jókedvű, nagy pocakú Kövérről és a legjobb barátjáról, a magas és vékony Soványról. Egy szép napon elhatározzák, hogy útra kelnek és bejárják a közeli erdőket, mezőket és vizeket. Kalandjaik során sok mindent megtanulnak a világról és az emberekről. Segítséget nyújtanak mások számára és mindeközben sok-sok barátra lelnek. 

A kötetben 10 mesét, történetet ismerhetünk meg. Személyes kedvencem Az erdőben című mese volt. Az illusztrációt is imádtam, szerintem gyönyörű szép és igazán különleges, amely Héthy Zsófia keze munkája. 

Összességében én szívből örülök, hogy elolvastam Mund László mesekönyvét, mert számomra egy igazi különlegesség a mai könyvek között. Tanulságos kötet, amely empátiára és elfogadásra tanít, nem mellesleg központi szerepet játszik benne az igaz barátság. Igazán tetszett, hogy a főszereplők külsőleg ellentetjük voltak egymásnak, még is elfogadták a másikat úgy ahogy van és megmutatták, hogy mennyire fontos a hű barátság. 

Hány csillagot érdemel tőlem?

🌟🌟🌟🌟🌟/5

Kedvenc idézeteim:

"Gyere, csináljunk magunknak egy lombsátrat, ahol aludni fogunk, beszélgetünk, és nézzük a holdat meg a csillagos eget - zárta le a beszélgetést a Sovány." 

A könyv adatai:

Író: Mund László

Cím: A Kövér és a Sovány 

Műfaj: Mesekönyv 

Megjelenése: 2022 

Oldalszám: 100 oldal 

Kiadó: Metropolis Media 

Fülszöveg: 

Történetek két cimboráról, egy nagy pocakú, jókedvű Kövérről és hű barátjáról a magas és cingár, Soványról, akik egy szép napon elhatározzák, hogy útra kelnek és bejárják a környező erdőket, mezőket, vizeket.

Bolyongásaik során sok mindent megtanulnak a világról és az emberekről, segítenek, aholt udnak, és mindeközben számos barátra lelnek.

Esti mesék Mund László tollából, Héthy Zsófia rajzaival.

A szerzőről: 

Mund László, apa, nagypapa, pótnagypapa, aki immár a negyedik generációnak meséli a meséket rendületlenül. Tanulságos és ugyanakkor szórakoztató meséi során mindig az interaktivitásra törekszik, a történetet együtt szövi, együtt kerekíti csöppnyi hallgatóival. 

Megtetszett? Itt megrendelheted 👉 A Kövér és a Sovány 👈

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs

 Stephanie Sorrell: Mr. Pompás Mancs című regénye már a megjelenésekor felkeltette a figyelmemet. A fülszövege alapján egy szuper izgalmas g...